Zmiana wyglądu auta w modzie. 3/4 kierowców chce to robić raz w roku

Jak pokazują badania, większość polskich kierowców chciałaby zmienić coś w wyglądzie samochodu raz w roku. Znudzeni szukają tanich sposobów na uatrakcyjnienie swojego auta. Najczęściej wybierają nowe felgi, ale nie tylko to. Coraz chętniej sięgają po folie.

Oklejanie aut jest coraz popularniejsze. Po wymianie felg to najczęściej wykonywany zabieg zmiany wyglądu samochodu.
Oklejanie aut jest coraz popularniejsze. Po wymianie felg to najczęściej wykonywany zabieg zmiany wyglądu samochodu.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / 3M
Marcin Łobodziński

15.03.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:34

Producenci aut odpowiadają na takie potrzeby i proponują wiele sposobów personalizacji – kolory dachu, okleiny, felgi. Mimo to, po zakupie samochodu właściciele prędzej czy później nudzą się jego wyglądem. Stąd też chęć zmian, choćby czegoś drobnego. Niektóre wynikają z faktu braku czegoś, czego nie dało się kupić w salonie lub nie było w zakupionym aucie używanym.

Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie firmy 3M Poland wynika, że aż 70 proc. ankietowanych wprowadza jakieś modyfikacje raz do roku, z czego 44 proc. co najmniej raz na pół roku. Co ciekawe, tylko mała grupa 13 proc. badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich 3 lat nic nie zmieniało.

Ponad 40 proc. zapytanych o cel wprowadzania modyfikacji odpowiedziało, że chodzi o chęć personalizacji auta, dostosowania go do własnego gustu. 27,5 proc. ankietowanych jest po prostu znudzona wyglądem, a 26 proc. dokłada coś do samochodu z myślą o poprawie bezpieczeństwa.

Co najczęściej zmieniamy w wyglądzie samochodu i ile wydajemy?

Najpowszechniejszą modyfikacją jest zmiana felg – 28 proc. osób. przeprowadzających zmiany raz w roku. 23,6 proc. osób doposaża swoje auto, zarówno z zewnątrz jak i we wnętrzu. 23,4 proc. podejmuje decyzję o przyciemnieniu szyb, natomiast 27,2 proc. okleja swoje auto folią w całości lub wybrane elementy.

Najpopularniejszymi produktami do zmiany wyglądu nadwozia są lakiery (66,1 proc. respondentów), folie do przyciemniania szyb (65,7 proc.), folie ochronne do lakieru (44,6 proc.) i coraz popularniejsze folie zmieniające kolor auta (43,8 proc.). Są to folie o jednolitym kolorze lub z grafiką.

Na oklejenie auta Polacy przeznaczają od 3000 do 6000 zł. Na modyfikacje mechaniczne 20 proc. ankietowanych chce przeznaczyć ponad 3000 zł. Najmniej kierowcy wydają na ogumienie – ok. 1500 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)