Zbierają głosy za ograniczeniami na niemieckich autostradach

Już 340 tys. osób poparło w internecie ideę wprowadzenia w Niemczech limitów prędkości na autostradach. Jak przekonują organizatorzy akcji, teraz szansa na wprowadzenie ograniczenia jest całkiem spora. Wszystko przez przetasowania w niemieckiej polityce.

Za granicą przepisy bywają ostrzejszeNIemcy - kontrola ierowcy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Policja
Tomasz Budzik

340 tys. osób skorzystało ze strony internetowej aktion.compakt.de, by poprzeć pomysł wprowadzenia ograniczeń prędkości na niemieckich autostradach. Obecnie nasi zachodni sąsiedzi są ewenementem w skali Europy. Nie istnieje tam ogólny limit prędkości na autostradach. Prędkość bywa regulowana znakami na niektórych odcinkach. Jeśli jednak tak nie jest, kierowcy mogą jechać tak szybko, jak zechcą. Zdaniem organizatorów akcji, o której pisze ETSC, jest to przyczynek do zwiększenia zagrożenia na drogach, a także powód powstawania nadmiernego zanieczyszczenia powietrza.

Zdaniem organizatorów akcji tylko pokazu społecznego poparcia trzeba, by w Niemczech wprowadzono autostradowy limit prędkości. Przez lata takim zmianom przeciwstawiała się pozostająca u władzy partia FDP. Teraz jednak bezpartyjny minister transportu Volker Wissing może być bardziej skłonny do podjęcia decyzji, która z pewnością nie spodoba się przynajmniej części zmotoryzowanych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Škoda Elroq to pierwszy kompaktowy elektryk marki. Cena zapowiada się atrakcyjnie

Zdaniem organizatorów akcji zbierania głosów ograniczenie prędkości na autostradach do 120 km/h przełożyłoby się na zmniejszenie emisji CO2 o 6,7 mln ton rocznie. Jak taki krok przełożyłby się na bezpieczeństwo? Na to pytanie organizatorzy zbierania petycji nie odpowiadają. Przytaczają jednak dane z autostrady w okolicy Drezna. W 2018 r. obniżono tam prędkość ze 120 do 100 km/h. W efekcie liczba śmiertelnych ofiar wypadków miała zmaleć o połowę.

Na razie nie wiadomo, jak do całej sprawy odnosi się niemiecki minister infrastruktury. Można podejrzewać, że wprowadzenie limitu na autostradach spowodowałoby sprzeciw części niemieckiego społeczeństwa. Opór łatwo zrozumieć. Nawet jeśli nie korzysta się z możliwości "zamykania" licznika na autostradzie, to sama świadomość tego, że można to legalnie zrobić niejednemu kierowcy przenosi zadowolenie.

Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟