WAŻNE
TERAZ

"Tuska napędza Braun". Ekspert od sondazy o "geniuszu" premiera i "pułapce" dla PiS

Wschodni wiatr od zachodu – MR Car Design 3 MPS (2012)

Zwykle trudniące się ulepszaniem produktów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo MR Car Design tym razem, dla odmiany, podłubało w najmocniejszej wersji Mazdy3. Tuner dodał autu 50 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Zwykle trudniące się ulepszaniem produktów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo MR Car Design tym razem, dla odmiany, podłubało w najmocniejszej wersji Mazdy3. Tuner dodał autu 50 KM.

Swój kompakt japońska firma sprzedaje w kilku wersjach silnikowych. Najmocniejszą z nich jest odmiana MPS, która na niektórych rynkach (na przykład w USA) nosi nazwę MazdSpeed3. Niezależnie od tego do napędu auto otrzymuje tę samą jednostkę napędową. To silnik oznaczony jako L3-VDT, który jest rozwinięciem wersji LE oraz DE. 2,3-litrowa jednostka napędowa o czterech cylindrach jako pomocnika ma turbosprężarkę. Taki układ sprawia, że kierowca Mazdy ma do dyspozycji 260 KM mocy przy 5500 obr./min. Przy tym maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm i jest dostępny przy 3000 obr./min.

Obraz

Auto jest oferowane z manualną skrzynią biegów i jeśli kierowca jest sprawny w swojej pracy, to Mazda odwdzięczy się czasem przyspieszenia do 100 km/h wynoszącym 6,10 s. Prędkość maksymalną producent ustalił na 250 km/h.

Nie wiadomo natomiast jakimi osiągami dysponuje przerobiony przez niemieckie MR Car Design auto. Prawdopodobnie są one nieco lepsze niż w wozie fabrycznym, a to dlatego że po wymianie centralnej jednostki sterującej motor zyskał 50 KM mocy. Oprócz modyfikacji elektroniki tuner proponuje montaż międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego oraz sportowego wydechu, jednak w tym samochodzie nie zostały one użyte.

Obraz

Wóz może mieć też w pełni regulowane sportowe zawieszenie KW, jednak chyba w tym egzemplarzu też nie ma tego zestawu. Są za to znane z innych modeli przygotowywanych przez MR Car Design koła z 19-calowymi felgami Oxigin.

Niemcy podali tylko koszt montażu nowego ECU (cena obejmuje też sam moduł), który wynosi 699 euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, L3-VDT
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2261 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 310 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,17 KM/l (seryjny – 114,99 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 320 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 280 mm
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1460 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,71 kg/KM (seryjny – 5,62 kg/KM)
  • Długość: 4505 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Rozstaw osi: 2640 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥