Wracają wyprzedaże! Toyota RAV4 z rabatem nawet 36 700 zł

Źródło zdjęć: © materiały partnera

04.03.2024 14:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po latach pandemicznych zawirowań, na rynek nowych samochodów wracają szalone oferty wyprzedażowe. Jako przykład, popularny SUV, Toyota RAV4, dostępny jako hybryda plug-in w usportowionej wersji GR SPORT, a do tego z wysokim rabatem.

Chyba każdy kierowca, który w ostatnich latach rozglądał się za zakupem nowego samochodu, spotkał się z tymi dwoma problemami. Po pierwsze, zamawiając auto do produkcji otrzymywało się informację, że czas oczekiwania wynosi ponad pół roku (na niektóre auta i dłużej). Po drugie – niska podaż i wysoki popyt sprawiały, że importerzy nie byli zainteresowani rabatowaniem swoich aut. No i najważniejsze, od lat na rynku nie było porządnych akcji wyprzedażowych, takich, jakie były normą przed 2020 rokiem.

Jedną z niewielu marek, która w tym okresie nie miała większych problemów z dostępnością samochodów, była Toyota. Teraz ponownie to japońska marka wychodzi do kierowców z świetną ofertą, ponieważ ich bestseller, Toyota RAV4, dostępny jest w bardzo atrakcyjnej ofercie wyprzedażowej.

© materiały partnera

To prawdziwy hit – rabat nawet do 36 700 złotych

Najlepsze warunki dotyczą Toyoty RAV4 z nowoczesnym, oszczędnym, niezawodnym i bardzo dynamicznym napędem plug-in hybrid. Jasne, pomyślicie, że nadużywam tutaj pochlebnych epitetów, jednak japońska marka przez lata przyzwyczaiła nas do tego, że ich hybrydowe układy napędowe to prawdziwy majstersztyk. O tym konkretnym napędzie piszę więcej kilka zdań dalej, teraz jednak skupmy się na samej ofercie.

W cenniku Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid znajdziemy cztery wersje wyposażenia: Dynamic, Selection, Style oraz nową GR SPORT (o niej więcej również za moment). Co najważniejsze, każda z nich oferowana jest ze sporym rabatem, nawet 36 700 złotych. Podstawową odmianę Dynamic kupimy w cenie od 223 200 zł. Standardem w niej jest najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem dotykowym i nawigacją Connected, inteligentny kluczyk, podgrzewane fotele przednie i skrajne siedzenia tylnej kanapy i 18-calowe felgi.

Wersja Selection kosztuje od 241 700 zł i oferuje ponadto dwukolorowe malowanie nadwozia, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) czy cyfrowe lusterko wsteczne. Odmiana Style to wydatek 248 300 zł, ale w tej bardzo bogatej wersji otrzymujemy standardowo m.in. elektrycznie sterowany dach panoramiczny, tapicerkę ze skóry naturalnej i wentylowane fotele.

[1/3] Źródło zdjęć: © materiały partnera

Najszybsze RAV4 w historii – 306-konna hybryda

Samochody typu SUV nie zawsze kojarzą się nam ze sportowymi wrażeniami z jazdy, ale Toyota RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM bezbłędnie łączy te cechy w jednym, praktycznym nadwoziu. To jednocześnie najmocniejsza i najbardziej ekonomiczna odmiana tego auta w jego niemal 30 letniej historii. Układ napędowy składa się z silnika benzynowego i elektrycznego (przy przedniej osi), generatora, a także z dodatkowego silnika elektrycznego na osi tylnej. Dzięki temu w Toyocie RAV4 otrzymujemy inteligentny napęd na cztery koła AWD-i. Potencjał trzech silników sprawia, że samochód generuje łącznie 306 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h jak sportowe hot-hatche, czyli w 6 sekund!

RAV4 zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym i porusza się bezemisyjnie aż do momentu wykorzystania energii zgromadzonej w akumulatorze. Ten jest naprawdę spory, bo samochód może bez uruchamiania jednostki spalinowej pokonać nawet 75 km (wg WLTP), a to dwa razy więcej niż dziennie pokonuje przeciętny Europejczyk. Co ważne, po wykorzystaniu energii z akumulatora, samochód nadal pracuje w trybie hybrydowym, gdzie do napędzania wykorzystuje energię odzyskiwaną z hamowania. Dzięki temu średnie zużycie może wynieść zaledwie 1 litr paliwa na 100 km!

Jak wspomniałem, samochód nawet po wykorzystaniu energii z akumulatora będzie działał w trybie hybrydowym, jednak żeby w pełni wykorzystać ponownie jego potencjał, wystarczy podłączyć Toyotę do źródła prądu. To może być zwykłe domowe gniazdko (230 V/32 A), co wystarczy, aby naładować auto przez noc. Można też podłączyć RAV4 do ładowarki wallbox – wtedy energię uzupełnimy już w 2,5 godziny.

[1/2] Źródło zdjęć: © materiały partnera

SUV z pazurem, czyli wersja GR SPORT

Na koniec zostawiłem to, co najlepsze, a więc nowość w gamie modelu RAV4 – sportowo stylizowaną odmianę GR SPORT, nawiązującą charakterem do modeli: GR86, GR Supra i GR Yaris. Ta wersja RAV4 wyróżnia się kompletnym wyposażeniem, 19-calowymi felgami aluminiowymi z linii GR SPORT, elementami stylistycznymi i oznaczeniami GR SPORT, sportową tapicerką GR SPORT z zamszu syntetycznego i skóry syntetycznej. Dodatkowo, tylko ta wersja występuje w wyjątkowej kombinacji kolorystycznej z lakierem Imperial Red i kontrastowym dachem oraz lusterkami w kolorze Attitude Black.

Wygląd to jedno – chociaż trzeba przyznać, że sportowo stylizowane zderzaki podkreślają dynamiczny charakter samochodu – ale dla fanów osiągów ważne będzie, że inżynierowie z działu TOYOTA GAZOO Racing ulepszyli zawieszenie RAV4. W tej odmianie samochód ma nowe sprężyny i amortyzatory, dzięki czemu przednie zawieszenie jest o 7% sztywniejsze, a tylne aż o 13%.

Taki model w ofercie wyprzedażowej to wydatek 261 200 złotych, ale można go nabyć także za pomocą bardzo popularnego finansowania oferowanego w salonach Toyoty. Miesięczna rata w Leasingu KINTO ONE dla firm wynosi od 2960 zł netto, natomiast rata w ramach Leasingu Konsumenckiego KINTO ONE to od 3641 zł brutto miesięcznie.

Dynamiczna, oszczędna, świetnie wyposażona i z rabatem do 36 700 złotych, czyli Toyota RAV4 z mocnym napędem plug-in hybrid i w wersji GR SPORT to SUV kompletny. Nic dziwnego, że RAV4 to jeden z najpopularniejszych tego typu samochodów na świecie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także