Wojna amerykańsko-niemiecka, czyli Cadillac potrzebuje diesli

General Motors stara się uczynić wszystkie marki pod swoimi skrzydłami bardziej konkurencyjnymi. By walczyć z europejskimi gigantami segmentu aut wyższej klasy, musi zapewnić swojemu przedstawicielowi w tej lidze – Cadillacowi, odpowiedni oręż, czyli jednostki wysokoprężne.

Cadillac XTS 2013Cadillac XTS 2013
Mariusz Zmysłowski

Cadillac jest flagową marką luksusową należącą do General Motors. Amerykanie ambitnie próbują konkurować z Europejczykami nie tylko na własnym rynku, ale również na Starym Kontynencie. Do tej pory GM nie udało się trafić w gusta mieszkańców Europy na tyle dobrze, aby na ulicach królował jakiś model marki Cadillac. Co więcej, również w Stanach Zjednoczonych rodzimy producent z każdym rokiem bardziej odczuwa oddech konkurencji na karku. Tam jednak broni się zamiłowaniem lokalnej klienteli do amerykańskiej marki.

Obraz

Jak przyznał Don Butler, szef Cadillaca do spraw marketingu, General Motors musi przygotować silniki diesla dla swoich flagowych modeli. W tym momencie właśnie ich najbardziej brakuje marce, by stała się maksymalnie konkurencyjna dla takich firm, jak Audi, BMW czy Mercedes. Jednocześnie Butler zaznacza, że w grę nie wchodzi adaptacja jednostek Opla, ponieważ byłoby to nieopłacalne.

To zaskakujące stwierdzenie, gdyż według specjalisty od marketingu Cadillaca wdrożenie europejskiego procesu technologicznego w Stanach Zjednoczonych byłoby zbyt kosztowne i czasochłonne. Czy w takim razie taniej i szybciej będzie opracować nowe jednostki i wprowadzić je do produkcji?

Już w latach 80. General Motors próbowało korzystać z motorów wysokoprężnych, lecz skończyło się to porażką i pojawieniem się opinii o awaryjności marki Oldsmobile i Cadillac. Teraz amerykański gigant musi przygotować jednostki na najwyższym, światowym poziomie.

Źródło: WCF

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"