WEC: Koce grzewcze wracają na Le Mans. To będzie jednak wyjątek

Organizator 24-godzinnego wyścigu Le Mans, francuski automobilklub ACO, zezwolił zespołom na korzystanie z koców grzewczych podczas nadchodzącej edycji najbardziej prestiżowego wyścigu długodystansowego na świecie.

Opony Goodyear wykorzystywane w WECOpony Goodyear wykorzystywane w WEC
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Goodyear
Kamil Niewiński

Sezon 2023 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata wniósł za sobą wiele poważnych zmian. Jedną z nich było chociażby zakazanie stosowania koców grzewczych na opony. Decyzja ta spotkała się z chłodnym odbiorem zespołów. Najgłośniej o swoich wątpliwościach mówiło Ferrari, kwestionując wprowadzenie tej reguły z uwagi na bezpieczeństwo załóg oraz samochodów.

Wycofanie koców grzewczych miało pozwolić na zwiększenie rywalizacji na torze oraz zmniejszenie wpływu serii na środowisko. Niedogrzane opony mają jednak o wiele mniejszą przyczepność, a kierowcy muszą włożyć więcej wysiłku w ich dogrzanie. To właśnie dlatego pierwsze minuty na takim ogumieniu są bardzo zdradliwe, o czym Ferrari przekonało się już bardzo boleśnie podczas wyścigu w Belgii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Do tej pory mieliśmy do czynienia z wyścigami dziejącymi się w środku dnia, a więc zimne opony nie były aż tak gigantycznym problemem. Zespoły jednak zaczęły mocno obawiać się 24-godzinnego wyścigu Le Mans - w nocy temperatura powietrza, a także samego toru, mocno spada, a dogrzanie opon jest bardzo trudne. W połączeniu z wysokimi prędkościami daje to bardzo niebezpieczną mieszankę.

To właśnie dlatego automobilklub ACO, który jest organizatorem wyścigu na Circuit de la Sarthe, zezwolił na wykorzystywanie koców grzewczych podczas nadchodzącej rundy. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że jest to wyjątkowa sytuacja. FIA, czyli organ nadzorujący WEC, pozostaje bowiem nieugięty i nie zapowiada się, by koce grzewcze na stałe wróciły do użytku podczas wyścigów długodystansowych.

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania