VW Polo GTI w odświeżonym wydaniu. Najważniejsze pozostało bez zmian

Dwa miesiące po premierze cywilnej wersji odświeżonego Polo Volkswagen prezentuje topowy wariant GTI. Zmiany są podobne co w słabszych odmianach i obejmują głównie kosmetykę. Napęd - stanowiący największą zaletę modelu - pozostał w dotychczasowej formie.

Zmiany takie jak w słabszych wersjach. Zdziwieni?Zmiany takie jak w słabszych wersjach. Zdziwieni?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / VW
Aleksander Ruciński

Volkswagen, podejmując się liftingu Polo, tradycyjnie wybrał drogę ewolucji zamiast rewolucji. Oznacza to, że różnica tkwi głównie w detalach, takich jak przeprojektowana atrapa chłodnicy, nowe zderzaki czy całkowicie zmienione oświetlenie, które teraz wykorzystuje technologię IQ Light.

Oznacza to matrycowe LED-y, dynamiczne kierunkowskazy czy w końcu charakterystyczny, acz dyskusyjny świetlny pas łączący obydwa reflektory. W Polo dodatkowo towarzyszy mu domalowana, czerwona linia, zarezerwowana dla volkswagenów z rodziny GTI.

Kilka różnic znajdziemy także we wnętrzu. Mowa o dotykowym panelu klimatyzacji czy nowych multimediach, które w zależności od wersji będą obsługiwane za pomocą ekranu o przekątnej 8 cali lub 9,2 cala. Oczywiście, tradycyjnie dla GTI, nie brakuje czerwonych wstawek i tapicerki w kratę. Jest też spora dźwignia automatycznej skrzyni DSG, gdyż w tym modelu Niemcy nie przeszli jeszcze na rozwiązanie shift by wire z mniejszym przełącznikiem.

VW Polo GTI (2021)
VW Polo GTI (2021) © mat. prasowe / VW

Pod maską Polo GTI znajdziemy dobrze znane, 2-litrowe TSI generujące 204 KM mocy, pozwalającej osiągać pierwszą setkę w 6,5 sekundy i rozpędzać się do 240 km/h. To dobra wiadomość, szczególnie w dobie coraz powszechniejszego downsizingu.

Auto trafi do salonów w najbliższych miesiącach. Na razie nie wiadomo czy i ewentualnie w jakim stopniu lifting wpłynie na ceny.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟