VW Polo GTI w odświeżonym wydaniu. Najważniejsze pozostało bez zmian

Dwa miesiące po premierze cywilnej wersji odświeżonego Polo Volkswagen prezentuje topowy wariant GTI. Zmiany są podobne co w słabszych odmianach i obejmują głównie kosmetykę. Napęd - stanowiący największą zaletę modelu - pozostał w dotychczasowej formie.

Zmiany takie jak w słabszych wersjach. Zdziwieni?Zmiany takie jak w słabszych wersjach. Zdziwieni?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / VW
Aleksander Ruciński

Volkswagen, podejmując się liftingu Polo, tradycyjnie wybrał drogę ewolucji zamiast rewolucji. Oznacza to, że różnica tkwi głównie w detalach, takich jak przeprojektowana atrapa chłodnicy, nowe zderzaki czy całkowicie zmienione oświetlenie, które teraz wykorzystuje technologię IQ Light.

Oznacza to matrycowe LED-y, dynamiczne kierunkowskazy czy w końcu charakterystyczny, acz dyskusyjny świetlny pas łączący obydwa reflektory. W Polo dodatkowo towarzyszy mu domalowana, czerwona linia, zarezerwowana dla volkswagenów z rodziny GTI.

Kilka różnic znajdziemy także we wnętrzu. Mowa o dotykowym panelu klimatyzacji czy nowych multimediach, które w zależności od wersji będą obsługiwane za pomocą ekranu o przekątnej 8 cali lub 9,2 cala. Oczywiście, tradycyjnie dla GTI, nie brakuje czerwonych wstawek i tapicerki w kratę. Jest też spora dźwignia automatycznej skrzyni DSG, gdyż w tym modelu Niemcy nie przeszli jeszcze na rozwiązanie shift by wire z mniejszym przełącznikiem.

VW Polo GTI (2021)
VW Polo GTI (2021) © mat. prasowe / VW

Pod maską Polo GTI znajdziemy dobrze znane, 2-litrowe TSI generujące 204 KM mocy, pozwalającej osiągać pierwszą setkę w 6,5 sekundy i rozpędzać się do 240 km/h. To dobra wiadomość, szczególnie w dobie coraz powszechniejszego downsizingu.

Auto trafi do salonów w najbliższych miesiącach. Na razie nie wiadomo czy i ewentualnie w jakim stopniu lifting wpłynie na ceny.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu