Volvo 40.1 i 40.2 (2016) - koncepcyjna zapowiedź nowego S40 i XC40
Volvo zaprezentowało dwa koncepcyjne samochody - 40.1 oraz 40.2. Te stosunkowo nieduże wozy stanowią zapowiedź nowych modeli rodziny oznaczonej numerem 40.
18.05.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:09
Nowe modele Volvo rodziny 40
Volvo ma apetyt na różne segmenty kategorii premium. Nowa rodzina modeli tej marki składa się z kombi i sedana segmentu E (V90 i S90) oraz SUV-a (XC90). Naturalnie w grze mamy ciągle dotrzymujących kroku konkurencji przedstawicieli innych kategorii, w tym wciąż świeże XC60 i odmłodzone niedawno V40. Teraz Szwedzi pokazują jakie segmenty ma w planach podbijać w dalszej kolejności.
Nowe koncepty to 40.1 i 40.2, które są odpowiednio: kompaktowym crossoverem oraz kompaktowym liftbackiem o nietypowym, sporym prześwicie. Na obu autach widać nawiązania do pozostałych, nowych modeli. Przejawiają się one przede wszystkim w formie charakterystycznych kształtów świateł, w tym znajdujących się z przodu młotów Thora.
Oba modele zostały nakreślone bardzo mocnymi liniami. Kształty, które tworzą ich nadwozia są wyraźne, muskularne i poprowadzone w nowoczesny sposób. Widać tu, że Volvo nie stoi w miejscu i nie ma zamiaru zanadto ujednolicać swojej rodziny modelowej, tak jak np. zrobił to w ostatnich czasach Mercedes. Nowości ze Szwecji będą kreślone jednym językiem stylistycznym, ale z zachowaniem indywidualnego charakteru w poszczególnych segmentach.
CMA - nowa platforma Volvo
Nadchodzące S40 i XC40 będą pierwszymi samochodami produkcyjnymi Volvo, bazującymi na nowej modułowej platformie CMA. Jest to konstrukcja mniejsza niż SPA, na której bazuje S90, V90 i XC90, ale ma gwarantować podobną elastyczność tworzenia samochodów.
Nowa platforma ma być przystosowana do osadzenia w niej napędu hybrydowego typu plug-in, który będzie miał oznaczenie T5 Twin Engine. Składowymi tego układu będą silniki elektryczne, trzycylindrowy motor benzynowy oraz dwusprzęgłowa przekładnia 7-biegowa.
W dalszej perspektywie platforma CMA ma stać się bazą także dla samochodu w pełni elektrycznego. To jednak nie nastąpi wcześniej niż w 2019 roku, gdy wprowadzony zostanie konkurent Tesli Model S, bazujący na większej architekturze SPA.