Znów rewolucja? Volkswagen zmienia zdanie w kwestii elektryków

Członek zarządu marki zdradził plany dotyczące linii elektrycznych modeli ID. Jeśli zapowiedzi doczekają się realizacji, linia ID. przestanie istnieć. Nie oznacza to jednak odejścia od elektromobilności.

Volkswagen ID.7 GTXVolkswagen ID.7 GTX
Źródło zdjęć: © Autokult | Szymon Jasina
Aleksander Ruciński

Niemiecki przemysł samochodowy przechodzi obecnie poważny kryzys. Nie tylko w ujęciu ekonomicznym, ale i tożsamościowym. Nie więcej jak kilka miesięcy temu głośno było o Audi, które już samo gubi się w oznaczeniach swoich modeli. Wspomnieć trzeba również o Mercedesie - ten z kolei wycofuje się z przedrostka "EQ" dla elektryków. Wygląda na to, że podobne plany ma Volkswagen.

Martin Sander, członek zarządu Volkswagena odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażową, ujawnił w wywiadzie dla "Auto und Wirtschaft", że firma zamierza powrócić do używania konwencjonalnych nazw dla swoich pojazdów elektrycznych.

"Samochody znów otrzymają nazwy własne" — powiedział. "Stanie się to oczywiste, gdy wprowadzimy na rynek nowe modele — ani koncepcje ID. 2all, ani ID. Every1 nie będą nosić tych nazw w produkcji" - powiedział.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Passat - ile zostało w nim Passata?

Oznacza to, że linia ID. zapoczątkowana w 2017 roku konceptem ID.3. najprawdopodobniej przestanie istnieć, a następcy modeli z "ID." w nazwie otrzymają bardziej konwencjonalną nomenklaturę.

Chociaż Sander nie wdawał się w szczegóły, Volkswagen wcześniej zasugerował, że znane nazwy mogą trafić do świata pojazdów elektrycznych. Na przykład nadchodzący ID.2, którego premiera zaplanowana jest na 2026 r., mógłby przyjąć nazwę Polo, świętując w tym roku 50. rocznicę powstania modelu. Tymczasem ID.1, którego premiera zaplanowana jest na 2027 r., mógłby czerpać inspirację z poprzednich nazw, takich jak Lupo, Fox lub Up! Jak będzie? Czas pokaże.

Wybrane dla Ciebie
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇