Volkswagen zlikwiduje 23 tysiące miejsc pracy

Volkswagen osłabiony po aferze spalinowej szuka oszczędności wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Niemiecki koncern zamierza zwiększyć efektywność swoich zakładów i zlikwidować zbędne stanowiska. W wyniku restrukturyzacji zlikwidowanych zostanie 23 tysiące miejsc pracy.

Obraz
Źródło zdjęć: © Volkswagen
Aleksander Ruciński

Brzmi groźnie, lecz w rzeczywistości nie będzie tak źle. Odważne zmiany w Volkswagenie nie będą oznaczać, że 23 tysiące osób zostanie wyrzuconych z hukiem. Zgodnie z planem większość pracowników zostanie wysłanych na wcześniejsze emerytury. Pozostałą część Volkswagen zamierza przenieść do innych firm, współpracujących z koncernem lub należących do niego. Oprócz wspomnianych 23 000 miejsc pracy w Europie, planowane są także cięcia w wysokości 7000 tysięcy stanowisk w Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych.

Co ważne, mimo oszczędności i zwolnień, Volkswagen zobowiązał się do utworzenia 9000 nowych stanowisk w zakładach zajmujących się produkcją pojazdów elektrycznych. Mowa tu o fabrykach z Zwickau, Kassel, Wolfsburgu i Brunszwiku. Niemiecki koncern robi wszystko, aby poprawić swój wizerunek, nadszarpnięty aferą spalinową. Produkcja elektryków będzie więc rosnąć w lawinowym tempie.

Plan oszczędności Volkswagena ma doprowadzić do rocznego wzrostu na poziomie 3,7 mld euro już na przełomie dekad. Oznacza to, że Volkswagen zamierza całkowicie wygrzebać się z kłopotów w ciągu najbliższych 2-3 lat. Najnowsze inwestycję będą skupiać się przede wszystkim na pojazdach wykorzystujących alternatywne źródła napędu oraz systemy autonomicznej jazdy.

Przedstawiciele koncernu podkreślają, że chcą przyczynić się do popularyzacji takich rozwiązań i wpłynąć na europejską politykę w taki sposób, aby zachęcić klientów do zakupu nowoczesnych, ekologicznych aut. Mowa tu o ulgach podatkowych, czy rządowych dopłatach. Oczywiście w wielu krajach takie rozwiązania są już stosowane. Volkswagen zamierza jednak sprawić, że skala ulg i dofinansowań wzrośnie.

Jedno jest pewne - przed Niemcami bardzo trudny, jeśli nie rewolucyjny okres. Volkswagen przez kilkanaście dobrych lat kreował się na specjalistę od diesli, aby potem zaprzepaścić wszystko w zaledwie kilka miesięcy. Teraz koncern robi wszystko, aby wybielić swój wizerunek. Pytanie tylko czy klientom przypadnie do gustu ten nowo obrany kierunek.

Wybrane dla Ciebie
NAC Rally w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Rally w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀