Volkswagen żegna Golfa GTI. Na razie tylko w USA

Volkswagen Golf GTI niebawem zniknie z amerykańskiej oferty. Producent postanowił godnie pożegnać kultowy model, wypuszczając edycję specjalną z manualną skrzynią biegów.

Volkswagen Golf GTI 380 Volkswagen Golf GTI 380
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

GTI 380 - tak brzmi nazwa pożegnalnej odmiany Golfa GTI w USA. Niestety liczba w nazwie nie oznacza mocy. Jest jedynie nawiązaniem do kodowych oznaczeń pojazdu.

Najważniejszym wyróżnikiem tego wariantu z perspektywy amerykańskiego klienta jest z pewnością manualna skrzynia biegów. Poza tym kupujący mogą liczyć na ciekawe dodatki w postaci adaptacyjnego zawieszenia DCC, 19-calowych felg czy błyszczących, czarnych wstawek elementów nadwozia.

W kabinie z kolei znajdziemy tapicerkę w kratę lub opcjonalną skórę. Wszystko to świetnie oddaje klimat GTI i nawiązuje do poprzednich generacji modelu.

Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI © Materiały prasowe | Volkswagen

Pod maską edycji specjalnej znajdziemy dość standardowy napęd. To dwulitrowe TSI generujące 244 KM mocy i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego trafiającego na przednie koła.

Klienci mogą wybierać spośród kilku lakierów nadwozia: Graphite Gray Metallic, Deep Black Pearl, Atlantic Blue Metallic, Kings Red Metallic, Reflex Silver Metallic, Moonstone Gray oraz Opal White.

Sprzedaż w USA ruszy jesienią tego roku. Chętni muszą przygotować minimum 32 485 dolarów.

  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI
  • Volkswagen Golf GTI 380
  • Volkswagen Golf GTI 380
[1/12] Volkswagen Golf GTI 380 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Volkswagen
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀