Volkswagen Golf VIII zrzuca kamuflaż. Wygląda całkiem nieźle

W sieci nareszcie pojawiły się pierwsze fotografie przedstawiające Golfa VIII bez kamuflażu. Auto zostało przyłapane podczas oficjalnej sesji reklamowej. Choć fotografie nie grzeszą jakością, pozwalają dostrzec kilka istotnych szczegółów.

Pierwsze szkice nie kłamały - Golf na fotografiach szpiegowskich wygląda bardzo podobnie.Pierwsze szkice nie kłamały - Golf na fotografiach szpiegowskich wygląda bardzo podobnie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Jak zwykle w przypadku Volkswagena trudno mówić o jakiejkolwiek rewolucji. Już na pierwszy rzut oka widać z jaką marką i modelem mamy do czynienia. Czy to źle? Miliony kupujących nie mogą się mylić. Zachowawczy styl od lat jest jednym ze składowych elementów sukcesu tego modelu.

Ósemka różni się od obecnej generacji przede wszystkim węższymi reflektorami, które będą zapewne wykorzystywać technologię LED. Swoje rozmiary zwiększył natomiast wlot powietrza w zderzaku, atrapa chłodnicy oraz logo, choć do tego producenci zdążyli nas już przyzwyczaić.

Z tyłu z kolei styliści postawili na czystość formy. Klapę zdobi właściwie tylko oznaczenie producenta. Lampy są oczywiście dzielone i razem tworzą coś na kształt grubych bumerangów. Niżej znajdziemy natomiast zderzak z dwoma wąskimi odblaskami i chromowana listwą łączącą końcówki wydechów lub ich imitacje.

O technikaliach nowego Golfa pisaliśmy już kilka miesięcy temu. Najważniejsze informacje dotyczą niższego, szerszego i dłuższego nadwozia, które będzie średnio o 50 kg lżejsze niż dotychczas. W gamie silników znajdzie się miejsce dla dobrze znanych benzyniaków 1.0 TSI, 1.5 TSI, czy 2.0 TSI. Oczywiście nie zabraknie również diesli. W planach jest też hybryda i wersja elektryczna.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jeśli chodzi o wnętrze, królować będą tu dotykowe ekrany. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na desce rozdzielczej ma nie być żadnych fizycznych przycisków. Czy takie rozwiązanie przypadnie do gustu klientom? Cóż, pewnie jak zwykle będą musieli się przyzwyczaić. Czy tego chcemy czy nie, takie rozwiązania będą coraz chętniej wykorzystywane przez producentów.

Do oficjalnej premiery nowego Golfa pozostało już niewiele czasu. Według wcześniejszych zapowiedzi auto miało ujrzeć światło dzienne przed końcem roku. Podejrzewamy jednak, że stanie się to nieco wcześniej. Czy tak jak początkowo zakładano - już na wrześniowym salonie we Frankfurcie? Czas pokaże...

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł