Używany Mitsubishi ASX w pigułce
Mitsubishi ASX, nazywany na niektórych rynkach Outlander Sport, szybko okazał się strzałem w dziesiątkę w Europie. To najpopularniejszy model tej marki i trudno go nie docenić. Zwłaszcza, gdy komuś zależy na prostocie i niezawodności.
19.12.2017 | aktual.: 30.03.2023 10:26
Roczniki: od 2010 r. (faceliftingi: mniejszy w 2014 r., większy w 2017 r.)
Ceny rynkowe: od 30 000 zł
Awaryjność: niska
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: crossover
Pojemność bagażnika: 442 l
Popularne silniki benzynowe:
- 1.6 (117 KM)
Popularne silniki Diesla:
- 1.6 DID (114 KM)
- 1.8 DID (150 KM)
- 2.2 DID (150 KM)
Wersje sportowe: 2.2 Ralliart (wersja stylizowana na sportową)
W 2010 roku Mitsubishi zaprezentowało kompaktowego crossovera, zbudowanego na płycie modelu Outlander drugiej generacji, ale z krótszym nadwoziem i mniejszym bagażnikiem. Samochód jest produkowany do dziś, a w tym czasie przeszedł dwa ważne faceliftingi oraz praktycznie co rok przechodzi drobne zmiany. Dlatego oglądając samochody z dwóch, nawet sąsiadujących ze sobą roczników i w tej samej wersji wyposażenia, mogą się one między sobą różnić.
Mitsubishi ASX oferuje przestronną kabinę z dużą ilością miejsca z tyłu oraz całkiem pojemnym bagażnikiem. Wnętrze nie jest zbyt nowoczesne ani skomplikowane, a do 2014 roku wykonane dość niestarannie.
Dużym plusem ASX-a jest jego niska cena w salonie, dlatego na rynku nie brakuje aut z Polski, ale często są to dość ubogo wyposażone wersje z silnikiem benzynowym (polowa to krajowe). Diesle pochodzą głównie z importu (1/3 krajowe).
Choć Mitsubishi ASX może być wyposażony w napęd 4WD, to oferowano go wyłącznie do diesli i to nie wszystkich, więc na rynku jest niewiele takich samochodów. Cała konstrukcja jest solidna i niezawodna, co obniża koszty eksploatacji, ale części są drogie. Do diesli nawet bardzo drogie, co może znacząco podnieść koszty serwisowe, jeżeli kupicie zaniedbane lub zużyte auto.
Mitsubishi ASX można polecić osobom, które szukają przede wszystkim prostego i niezawodnego crossovera bez napędu na cztery koła, z wygodnym zawieszeniem i przestronnym wnętrzem.
Typowe usterki:
- Sterowniki silników – pomaga wymiana oprogramowania
- Filtry DPF w dieslach
- Delikatny lakier
- Punktowa korozja w miejscu odpryśnięcia lakieru
Czego szukać:
Najrozsądniejszym wyborem jest przeciętnie wyposażony egzemplarz z polskiego salonu z silnikiem benzynowym 1.6 MIVEC. To motor zupełnie bezproblemowy i dużo tańszy w naprawach niż diesle. Warto też poszukać Citroena C4 Aircross z dieslem 1.6 HDI, który jest bliźniakiem ASX.
Czego unikać:
Na pewno diesli z niepotwierdzonymi wizytami w serwisie i dużym przebiegiem. Co prawda do tych silników trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia, ale istnieje ogromne ryzyko poważnych wydatków. Brakuje zamienników części, a silniki stosowane w ASX są autorskimi konstrukcjami Mitsubishi.