Użytkowe fordy z rodziny Transit. Zobacz, ile kosztuje Courier, Connect i Custom po liftingu

Na polskim rynku można już kupić modele użytkowe z odświeżonej rodziny Transit Forda. Courier, Connect i Custom po liftingu są dostępne w licznych wersjach nadwoziowych i silnikowych, a obecnie także z bogatym wyposażeniem z dziedziny bezpieczeństwa jazdy. Sprawdź, ile kosztują.

Odświeżona rodzina Transit Forda
Odświeżona rodzina Transit Forda
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

10.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:58

Transit a Tourneo – wyjaśniam różnicę

Nie każdy zdaje sobie sprawę z różnic pomiędzy dwiema spokrewnionymi ze sobą rodzinami samochodów użytkowych Forda. Transit to rodzina aut użytkowych, przeznaczonych dla przedsiębiorców, choć jednocześnie Transit jest także największym modelem w tej rodzinie. Podział wygląda następująco:

  • Ford Transit Courier – auto spokrewnione technicznie z Fiestą, mała furgonetka;
  • Ford Transit Connect – auto spokrewnione technicznie z Focusem, kompaktowa furgonetka;
  • Ford Transit Custom – auto będące pośrednim autem użytkowym, średnią furgonetką;
  • Ford Transit – największe auto użytkowe Forda

Tourneo to natomiast rodzina samochodów osobowych, z założenia dla osób prywatnych, ale także przedsiębiorców, oczekujących rozwiązań znanych z typowych samochodów osobowych. Tu można wymienić trzy modele:

  • Ford Tourneo Courier – kombivan segmentu B;
  • Ford Tourneo Connect – kombivan segmentu C;
  • Fort Tourneo Custom – pełnowymiarowy van.

W tym artykule zajmiemy się wersjami i cenami aut z linii użytkowej Transit, ale wyłącznie tych po liftingu, czyli Courier, Connect i Custom.

Ford Transit Courier – wersje i ceny

To jedyny model z rodziny Transit, dostępny w jednej tylko wersji nadwoziowej, ale w dwóch wersjach wnętrza. Van to mierząca 4157 mm mała, miejska furgonetka wyposażona w dwa fotele w przedniej części, a do przedziału ładunkowego można się dostać przez drzwi tylne skrzydłowe lub boczne przesuwne – z jednej lub z obu stron. Wersja kombi różni się tym, że ma pięć miejsc siedzących w dwóch rzędach oraz oddzielną przestrzeń ładunkową za kanapą. W wersji van może ona mieć maksymalnie 2,3 m3 objętości, a minimalnie, czyli w wersji kombi, 1,65 m3.

Transit Courier jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia - Ambiente, Trend, Sport – oraz w trzech wersjach silnikowych – benzynowy 1.0 Ecoboost (100 KM) i dwa diesle 1.5 TDCi (75 i 95 KM).

Ford Transit Courier
Ford Transit Courier© fot. mat. prasowe

Podstawowa cena Couriera Van to 36 810 zł netto za odmianę benzynową, natomiast wersja Kombi kosztuje od 41 310 zł netto. Najtańszy diesel w odmianie van kosztuje 41 810 zł i w kombi 44 810 zł, natomiast wersja 95-konna odpowiednio od 50 410 zł i 51 610 zł.

Ford Transit Connect – wersje i ceny

Kompaktowy Connect występuje w trzech wersjach wnętrza (van, van z podwójną kabiną i kombi), ale także w dwóch wersjach nadwozia: z krótkim (2662 mm) i długim (3062 mm) rozstawem osi. Pierwsza ma długość 4425 mm i boczne drzwi przesuwne o długości 612 mm, natomiast druga mierzy 4825 mm i ma drzwi o szerokości 839 mm.

Ford Transit Connect Van
Ford Transit Connect Van© fot. Marcin Łobodziński

Van z podwójną kabiną w przypadku Connecta jest analogiczny do wersji Kombi w modelu Courier. Natomiast Connect kombi to samochód bardziej zbliżony do osobowego, z przestrzenią ładunkową z tapicerką, a w największej wersji również siedmioosobowy. Dodatkowo rozróżnia się wersję wyposażenia Trend i Sport.

Co więcej, rozróżnia się tu cztery wersje pod względem dopuszczalnej masy całkowitej: 200, 220, 230, 240. Co do zasady jest to odpowiednio minimum 2000 kg, 2200 kg, 2300 kg, 2400 kg, ale w rzeczywistości nie jest to aż tak sprecyzowane. To bowiem dolna granica, np. van 200 ma w najgorszym przypadku 2090 kg dmc, natomiast w najlepszym 2180 kg.

Ford Transit Connect Kombi
Ford Transit Connect Kombi© fot. mat. prasowe

Warto jeszcze wspomnieć o maksymalnych pojemnościach przestrzeni ładunkowej, odpowiednio:

  • Van krótki – 2,9 m3 ;
  • Van długi – 3,6 m3;
  • Van z podwójną kabiną krótki – 1,2 m3;
  • Van z podwójną kabiną krótki – 1,6 m3;
  • Kombi krótki – 1,3 m3;
  • Kombi długi – 1,5 m3;
  • Kombi długi siedmioosobowy – 0,3 m3.

Ford Transit Connect może być wyposażony w jeden z czterech silników:

  • Benzynowy 1.0 EcoBoost - 100 KM;
  • Diesel 1.5 EcoBlue - 75 KM;
  • Diesel 1.5 EcoBlue - 100 KM;
  • Diesel 1.5 EcoBlue - 120 KM.
Ford Transit Connect Van
Ford Transit Connect Van© fot. mat. prasowe

Podstawowa wersja Transita Connect kosztuje 67 750 zł netto w odmianie krótkiej van z benzynową jednostką. 75-konny diesel został wyceniony na 72 650 zł, 100-konny na 73 850 zł, natomiast 120-konny na 74 900 zł. Różnica pomiędzy wersja krótką a długą wynosi 2000 zł. Van z podwójną kabiną jest droższy o 200 zł, natomiast kombi o 4200 zł tańszy od vana z podwójną kabiną.

Ford Transit Custom – wersje i ceny

Jeszcze inaczej wyglądają specyfikacje Forda Transita Customa, który występuje w dwóch wersjach długości, dwóch wersjach wysokości dachu oraz dwóch wersjach wnętrza, ale w aż siedmiu wersjach dmc: 260, 280, 290, 300, 310, 320, 340.

Ford Transit Custom
Ford Transit Custom© fot. mat. prasowe

Krótki Custom mierzy 4972 mm i za dopłatą 2500 zł może mieć dach podniesiony o 109 mm. Jego maksymalna przestrzeń ładunkowa ma pojemność 6 lub 7,2 m3 w zależności od wysokości dachu. Wersja wydłużona mierzy 5339 mm długości i również ma dwie wysokości dachu, co daje przestrzeń o maksymalnej pojemności 6,8 lub 8,3 m3.

Podobnie jak w modelu Connect, jest także wersja Van z podwójną kabiną, który występuje w dwóch długościach nadwozia, odpowiadających zwykłemu vanowi, ale tylko z jedną wysokością dachu. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 3,5 m3 dla wersji krótkiej oraz 4,3 m3 dla długiej, przy czym w obu można przewieźć sześć osób w dwóch rzędach siedzeń. Ford nie przewidział odmiany kombi, ponieważ Custom z rodziny Tourneo jest jej odpowiednikiem.

Ford Transit Custom
Ford Transit Custom© fot. mat. prasowe

Ford Transit Custom jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Ambiente, Trend, Limited, Sport. Pod maską może pracować jedna z trzech wersji silnika 2.0 EcoBlue o mocy 105, 130 lub 170 KM.

Samochód został wyceniony na minimum na 81 480 zł za najmniejszą wersję dmc 260 z najsłabszym silnikiem. Różnice pomiędzy kolejnymi poziomami ładowności wynoszą od 1500 do 2000 zł. Nie sposób tu jednak nawet przybliżyć cen konkretnych wersji Customa. Dlaczego?

Ford Transit Custom
Ford Transit Custom© fot. mat. prasowe

Konfiguracji samochodu z krótkim nadwoziem jest aż 48 jeśli wziąć pod uwagę każdą specyfikację wyposażenia, wersję silnikową i ładowność. Dodajmy do tego 34 wersje z długim nadwoziem i 28 wersji z podwójną kabiną w wersji krótkiej i 22 wersje z podwójną kabiną i długim nadwoziem i łącznie mamy 132 wersje tego samochodu, nie licząc opcji podniesionego dachu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Fordrynekauta dostawcze
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)