Toyota Hilux Wald International to japońska odpowiedź na Raptora. Przynajmniej wizualnie

Japońska firma tuningowa Wald International zazwyczaj modyfikuje auta o typowo sportowym, bądź luksusowym charakterze. Teraz na ich warsztat trafił jednak wół roboczy w postaci Toyoty Hilux. Projekt - przynajmniej w kwestii wyglądu - może rywalizować z najostrzejszymi pickupami tego świata.

Wygląda groźnie. Szkoda tylko, że napęd nie idzie w parze z prezencją.Wygląda groźnie. Szkoda tylko, że napęd nie idzie w parze z prezencją.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Wald International słynie z bezkompromisowych dzieł, które cechują się bardzo agresywną prezencją, a nierzadko również przesadą i zbytnim przepychem. Hilux nie jest odstępstwem od tej reguły, ale trzeba przyznać, że do twarzy mu z licznymi i rzucającymi się w oczy dodatkami.

Tym, co widać od razu, jest bez wątpienia spory prześwit, wynikający z zastosowania zawieszenia o większym skoku i bardzo atrakcyjnych felg, które mogą mieć nawet 22 cale średnicy. Co ważne, ubrano je w terenowe opony. Nie mamy tu więc do czynienia z typowo pokazowym projektem, który nie nadaje się do jazdy poza asfaltem.

Warto zwrócić uwagę również na maskę z ogromnymi wlotami powietrza czy potężny zderzak, który płynnie przechodzi w poszerzone nadkola. Specjaliści z Wald International uwielbiają szerokie nadwozia, choć Hilux po ich poprawkach zyskał jedynie 55 mm "w biodrach". To prawie niezauważalna różnica w stosunku do serii.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Zupełnie inaczej jest w przypadku nowego układu wydechowego zwieńczonego potrójnymi końcówkami wypuszczonymi przy progach, tuż przed tylnymi kołami. Czy brzmi on ostrzej niż seria? Tego nie wiemy. Z pewnością jednak wygląda dobrze, jak zresztą całość ubrana w lekko matową czerń, która stanowi idealne uzupełnienie japońskiego dzieła.

Szkoda tylko, że napęd pozostał bez zmian. Pod maską znajdziemy seryjnego diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 150 KM. To niewiele, w porównaniu z konkurentami w postaci chociażby Forda Rangera Raptor, do którego prezentowany Hilux aspiruje wyglądem. Mimo wszystko, to może być ciekawa propozycja dla tych, którzy lubią się wyróżniać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu