Nie, Toyota GT86 i Subaru BRZ nie znikną. Oba auta będą mieć następców

Od premiery Toyoty GT86 i Subaru BRZ minie w tym roku 7 lat, czyli wkrótce powinniśmy zobaczyć ich następców. Pojawiły się jednak plotki, że japońscy bliźniacy nie doczekają się kontynuacji. Dzisiaj wiemy, że to nieprawda.

GT86 ciągle daje mnóstwo frajdyGT86 ciągle daje mnóstwo frajdy
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Toyota
Michał Zieliński

Pod wieloma względami Toyota GT86 oraz Subaru BRZ to klasyczne samochody sportowe. Wolnossący silnik, manualna skrzynia biegów, napęd na tył, dwudrzwiowe nadwozie i relatywnie niska cena. Nic dziwnego, że gdy pojawiły się w 2012 roku od razu znalazły sporą rzeszę fanów. Dlatego dziwić mogła plotka, że Japończycy planują zrezygnować z rozwijania obu modeli.

Taka wiadomość pojawiła się w mediach w tym tygodniu, ale szybko została sprostowana. Zarówno Toyota, jak i Subaru potwierdzają, że prace nad następcami trwają. Tyle wiemy oficjalnie. Czy ciągle będzie to wspólny projekt firm? Co będzie pod maską? Kiedy premiera? Tutaj otwiera się pole do spekulacji.

Czego się spodziewać po nowych GT86 i BRZ?

Mówi się, że auta pozostaną bliźniakami, a do napędu ciągle posłuży silnik wolnossący. Ma mieć większą moc dzięki zwiększonej do 2,4 l pojemności. Ważną zmianą ma być jeszcze niżej położony motor, dzięki czemu środek ciężkości będzie bliżej nawierzchni. Podczas premiery Supry słyszałem, że Toyota planuje dwa kolejne sportowe auta na rok 2020 i 2021. Można więc zakładać, że nowe GT86 i BRZ pojawią się najpóźniej za dwa lata.

Fani sportowych toyot mają ostatnio mnóstwo powodów do radości. Producent niedawno utworzył specjalną dewizę GR odpowiedzialną za auta tego typu. Pierwsze efekty ich działań już widzieliśmy – to fenomenalny Yaris GRMN i nowa Supra. W niedawnym wywiadzie dla Autocar sam szef firmy Akio Toyoda przyznał, że chciałby oferować więcej sportowych samochodów. Nic dziwnego, w końcu sam jeździ genialnie wyglądającą Century GRMN.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów