Toyota GR 86 trafi do Europy. W Polsce "wpadnie" w większą stawkę akcyzy

Kilka miesięcy po premierze kolejnej generacji Subaru BRZ, Toyota przedstawia swoją (bliźniaczą) koncepcję lekkiego, sportowego coupe. Toyota GR 86 nie odbiega znacząco od rozwiązań wykorzystanych w poprzedniku, za co powinniśmy być wdzięczni.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Mateusz Lubczański

Współpraca Toyoty oraz Subaru dała nam parę małych coupe, które może nie były najszybsze, ale dawały niewyobrażalną frajdę z jazdy. Teraz Toyota zaprezentowała kolejną odsłonę GR 86, która nieznacznie różni się stylistycznie od BRZ, zaczynając chociażby od grilla czy sygnatury świetlnej świateł LED. Warto zwrócić uwagę na przetłoczenia dające wrażenie muskułów czy mocno rozbudowane elementy poprawiające aerodynamikę.

Toyota GR86
Toyota GR86 © mat. prasowe

GR 86 utrzymało wagę poprzednika, która wynosiła 1270 kg. Wprowadzono jednak lżejsze materiały, jak np. aluminiowy dach czy błotniki, które pozwoliły na utrzymanie środka ciężkości auta jak najniżej. Dodajmy do tego wzmocnienie nadwozia o 50 proc., a okaże się, że GR 86 na pewno nie zawiedzie pod względem prowadzenia.

Nieco rozczarowani mogą być kierowcy, którzy liczyli na spory zastrzyk mocy. Pod maską znajdziemy wolnossący silnik typu boxer (dzieło Subaru) o pojemności 2,4 l i mocy 235 KM. Oznacza to z jednej strony sprint do setki na poziomie 6,3 s, czyli o ponad 1 s lepiej niż w poprzedniku. Niestety, taka pojemność oznacza, że GR 86 w Polsce wpada w wysokie – bo wynoszące 18,6 proc. – widełki podatku akcyzowego.

W kabinie mówimy o ewolucji, a nie rewolucji. Zainstalowano oczywiście większy – bo 7 calowy – ekran systemu multimedialnego, ale dalej mamy poprawne pokrętła, przyciski i przełączniki. I bardzo dobrze!

Producent stwierdza, że w przeciwieństwie do Subaru BRZ, GR 86 pojawi się w Europie. Na więcej szczegółów będziemy jednak musieli poczekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach