To były czasy! - restauracja Mercedesa 300SL na 60. urodziny SL‑a

Z okazji 60. urodzin modelu SL firma Mercedes-Benz przygotowała coś wyjątkowego. Miłośników klasycznych aut z gwiazdą na masce powinna ucieszyć ta wiadomość – odrestaurowano wyścigowego 300SL.

Mercedes 300SL (W194) - restauracja
Mercedes 300SL (W194) - restauracja
Mariusz Zmysłowski

12.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:52

Z okazji 60. urodzin modelu SL firma Mercedes-Benz przygotowała coś wyjątkowego. Miłośników klasycznych aut z gwiazdą na masce powinna ucieszyć ta wiadomość – odrestaurowano wyścigowego 300SL.

Mimo że zabytkowy sportowiec jest autem wyjątkowym, ten egzemplarz dodatkowo wyróżnia się z całej rodziny. Jest to najstarszy istniejący 300SL. Numer 1, niestety, został zniszczony. Drugi wyprodukowany egzemplarz był w rękach Mercedesa, dzięki czemu dotrwał do obecnych czasów.

Model o numerze 194 012 00002/52 pochodzi z roku 1952. Jego historia zaczęła się jednak już 15 czerwca 1951 roku. Wtedy podjęto decyzję o wejściu marki z gwiazdą na masce do wyścigów. Był to powrót tego producenta do sportów motorowych. Mercedesy miały ścigać się pierwszy raz od II wojny światowej.

Mercedes 300SL (W194) - restauracja
Mercedes 300SL (W194) - restauracja

Początkowo wyścigowa maszyna ze Stuttgartu miała nosić nazwę 300 Super-Light. Ostatecznie projekt powstał pod oznaczeniem 300SL, które znane jest wszystkim miłośnikom motoryzacji do dzisiaj. Konstrukcję tego auta opracował Rudolf Uhlenhaut. Rama auta ważyła zaledwie 50 kg.

Również poszycie należało do niezwykle lekkich dzięki materiałom użytym do jego wykonania (aluminium oraz magnez). Tę sportową maszynę napędzał 3-litrowy, 6-cylindrowy motor pochodzący z luksusowego Mercedesa 300 Adenauer (W186). 170-konny motor rozpędzał ważącego zaledwie 1069 kg 300SL do 230 km/h. Jak na tamte czasy był to zadziwiający wynik.

Mercedes 300SL (W194) - restauracja
Mercedes 300SL (W194) - restauracja

Na wyścigowy sezon roku 1953 Mercedes przygotował model W194/11. Ponieważ producent podjął decyzję o rozpoczęciu startów w Formule 1, nowa wyścigówka nie wzięła ostatecznie udziału w zawodach. Posłużyła za to jako baza dla produkcyjnego w198 – pierwszego auta znanej do tej pory klasy SL.

Prezentowane auto zostało odnowione przez należące do Mercedesa Classic Center w Fellbach, niedaleko Stuttgartu. Prezentacja odrestaurowanego modelu odbyła się podczas targów samochodowych w Detroit.

Odwiedź forum Autokult.pl:

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)