Test wideo: Mercedes-AMG EQE SUV 43 - życie z elektrykiem w zimie? Dziękuję, postoję...

Mercedes-AMG EQE SUV 43 to prawie najmocniejsza odmiana tego modelu, która generuje 476 KM, 858 Nm i rozpędza tą ponad 2,5 tonową mydelniczkę na kółkach do 100 km/h w 4,3 s. To na papierze niewątpliwie robi wrażenie. Najważniejszą kwestią jest jednak to, że to samochód elektryczny, a ja testuję go w ziemie. I tutaj właśnie zaczynają się schody.

Mateusz Żuchowicz

Jeśli teraz spodziewałeś się, że zaraz opowiem ci jak mercedesem driftuje się po zaśnieżonym torze, to muszę cię rozczarować. W tym teście kolejny raz podejmę wyzwanie, które jest dla mnie pewnego rodzaju traumą. Traumą, która ciągnie się od ostatniego testu czterech elektryków na trasie Warszawa-Kraków. Postanowiłem, że teraz również sprawdzę jak EQE SUV w odmianie 43 AMG poradził sobie z takim "wyzwaniem".

Mercedes-AMG EQE SUV 43
Mercedes-AMG EQE SUV 43 © WP

Zacznijmy jednak od początku, bo mówimy tutaj o AMG. Elektrycznym, ale jednak AMG, więc warto wspomnieć, z czym mamy do czynienia. Oczywiście z przodu wizytówką jest atrapa chłodnicy z pionowym użebrowaniem. Można powiedzieć, że te pionowe paski dla AMG są jak znak "Z" pozostawiony przez Zorro. Od razu wiadomo z kim mamy do czynienia. 

Mercedes-AMG EQE SUV 43
Mercedes-AMG EQE SUV 43 © WP

Mamy też charakterystyczny wzór przedniego zderzaka, dokładki progowe, czerwone zaciski, które kryją się za ogromnymi, 22-calowymi obręczami o specjalnym turbinowym wzorze, czy delikatnie przemodelowany tylny zderzak.

Podobnie typowo dla AMG jest w środku. Mamy tutaj parę charakterystycznych dodatków jak spłaszczona kierownica z pokrętłami AMG, sportowe fotele, kolorowe nici, elementy ozdobne AMG Carbon i wykończenie alcantarą. Pomijając to wszystko, wnętrze EQE SUV-a 43 AMG wygląda tak samo jak wnętrze zwykłego EQE SUV-a, które wygląda tak samo jak wnętrze klasycznego EQE, które wygląda tak samo jak wnętrze EQS-a, które wygląda tak samo jak wnętrze EQS-a SUV-a. Proste!

Mercedes-AMG EQE SUV 43
Mercedes-AMG EQE SUV 43 © WP

Najważniejsze jest jednak, jak ten samochód poradził sobie w zimowych warunkach na trasie z Warszawy do Krakowa. Dystans niby niewielki, ale dla elektryków to i tak duże wyzwanie. Opisanie tutaj całej trasy i emocji, jakie mi towarzyszyły podczas podróży, byłoby arcytrudne, dlatego zapraszam was do obejrzenia filmu, który znajduje się na górze strony. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł