Test wideo: Mercedes-AMG EQE SUV 43 - życie z elektrykiem w zimie? Dziękuję, postoję...

Mercedes-AMG EQE SUV 43 to prawie najmocniejsza odmiana tego modelu, która generuje 476 KM, 858 Nm i rozpędza tą ponad 2,5 tonową mydelniczkę na kółkach do 100 km/h w 4,3 s. To na papierze niewątpliwie robi wrażenie. Najważniejszą kwestią jest jednak to, że to samochód elektryczny, a ja testuję go w ziemie. I tutaj właśnie zaczynają się schody.

Mateusz Żuchowicz

Jeśli teraz spodziewałeś się, że zaraz opowiem ci jak mercedesem driftuje się po zaśnieżonym torze, to muszę cię rozczarować. W tym teście kolejny raz podejmę wyzwanie, które jest dla mnie pewnego rodzaju traumą. Traumą, która ciągnie się od ostatniego testu czterech elektryków na trasie Warszawa-Kraków. Postanowiłem, że teraz również sprawdzę jak EQE SUV w odmianie 43 AMG poradził sobie z takim "wyzwaniem".

Mercedes-AMG EQE SUV 43
Mercedes-AMG EQE SUV 43 © WP

Zacznijmy jednak od początku, bo mówimy tutaj o AMG. Elektrycznym, ale jednak AMG, więc warto wspomnieć, z czym mamy do czynienia. Oczywiście z przodu wizytówką jest atrapa chłodnicy z pionowym użebrowaniem. Można powiedzieć, że te pionowe paski dla AMG są jak znak "Z" pozostawiony przez Zorro. Od razu wiadomo z kim mamy do czynienia. 

Mercedes-AMG EQE SUV 43
Mercedes-AMG EQE SUV 43 © WP

Mamy też charakterystyczny wzór przedniego zderzaka, dokładki progowe, czerwone zaciski, które kryją się za ogromnymi, 22-calowymi obręczami o specjalnym turbinowym wzorze, czy delikatnie przemodelowany tylny zderzak.

Podobnie typowo dla AMG jest w środku. Mamy tutaj parę charakterystycznych dodatków jak spłaszczona kierownica z pokrętłami AMG, sportowe fotele, kolorowe nici, elementy ozdobne AMG Carbon i wykończenie alcantarą. Pomijając to wszystko, wnętrze EQE SUV-a 43 AMG wygląda tak samo jak wnętrze zwykłego EQE SUV-a, które wygląda tak samo jak wnętrze klasycznego EQE, które wygląda tak samo jak wnętrze EQS-a, które wygląda tak samo jak wnętrze EQS-a SUV-a. Proste!

Mercedes-AMG EQE SUV 43
Mercedes-AMG EQE SUV 43 © WP

Najważniejsze jest jednak, jak ten samochód poradził sobie w zimowych warunkach na trasie z Warszawy do Krakowa. Dystans niby niewielki, ale dla elektryków to i tak duże wyzwanie. Opisanie tutaj całej trasy i emocji, jakie mi towarzyszyły podczas podróży, byłoby arcytrudne, dlatego zapraszam was do obejrzenia filmu, który znajduje się na górze strony. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie
Wymieniasz koła? UOKiK sprawdził lewarki. Połowa się nie nadaje
Wymieniasz koła? UOKiK sprawdził lewarki. Połowa się nie nadaje
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku