Test wideo: Mercedes-AMG EQE SUV 43 - życie z elektrykiem w zimie? Dziękuję, postoję...

Mercedes-AMG EQE SUV 43 to prawie najmocniejsza odmiana tego modelu, która generuje 476 KM, 858 Nm i rozpędza tą ponad 2,5 tonową mydelniczkę na kółkach do 100 km/h w 4,3 s. To na papierze niewątpliwie robi wrażenie. Najważniejszą kwestią jest jednak to, że to samochód elektryczny, a ja testuję go w ziemie. I tutaj właśnie zaczynają się schody.

Mateusz Żuchowicz

Jeśli teraz spodziewałeś się, że zaraz opowiem ci jak mercedesem driftuje się po zaśnieżonym torze, to muszę cię rozczarować. W tym teście kolejny raz podejmę wyzwanie, które jest dla mnie pewnego rodzaju traumą. Traumą, która ciągnie się od ostatniego testu czterech elektryków na trasie Warszawa-Kraków. Postanowiłem, że teraz również sprawdzę jak EQE SUV w odmianie 43 AMG poradził sobie z takim "wyzwaniem".

Mercedes-AMG EQE SUV 43
Mercedes-AMG EQE SUV 43 © WP

Zacznijmy jednak od początku, bo mówimy tutaj o AMG. Elektrycznym, ale jednak AMG, więc warto wspomnieć, z czym mamy do czynienia. Oczywiście z przodu wizytówką jest atrapa chłodnicy z pionowym użebrowaniem. Można powiedzieć, że te pionowe paski dla AMG są jak znak "Z" pozostawiony przez Zorro. Od razu wiadomo z kim mamy do czynienia. 

Mercedes-AMG EQE SUV 43
Mercedes-AMG EQE SUV 43 © WP

Mamy też charakterystyczny wzór przedniego zderzaka, dokładki progowe, czerwone zaciski, które kryją się za ogromnymi, 22-calowymi obręczami o specjalnym turbinowym wzorze, czy delikatnie przemodelowany tylny zderzak.

Podobnie typowo dla AMG jest w środku. Mamy tutaj parę charakterystycznych dodatków jak spłaszczona kierownica z pokrętłami AMG, sportowe fotele, kolorowe nici, elementy ozdobne AMG Carbon i wykończenie alcantarą. Pomijając to wszystko, wnętrze EQE SUV-a 43 AMG wygląda tak samo jak wnętrze zwykłego EQE SUV-a, które wygląda tak samo jak wnętrze klasycznego EQE, które wygląda tak samo jak wnętrze EQS-a, które wygląda tak samo jak wnętrze EQS-a SUV-a. Proste!

Mercedes-AMG EQE SUV 43
Mercedes-AMG EQE SUV 43 © WP

Najważniejsze jest jednak, jak ten samochód poradził sobie w zimowych warunkach na trasie z Warszawy do Krakowa. Dystans niby niewielki, ale dla elektryków to i tak duże wyzwanie. Opisanie tutaj całej trasy i emocji, jakie mi towarzyszyły podczas podróży, byłoby arcytrudne, dlatego zapraszam was do obejrzenia filmu, który znajduje się na górze strony. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥