Test: Nowe Porsche Cayenne – ostatnie z silnikiem spalinowym

Najpopularniejszy SUV Porsche przeszedł kurację odświeżającą. Jej wymiar jest symboliczny pod kątem wizualnym, natomiast więcej zmieniło się pod maską. O wszystkim opowiem w poniższym filmie.

Maciej Gomułka

Od 2002 roku światło dzienne ujrzały trzy generacje modelu Cayenne, który na początku nie był zbyt optymistycznie przyjęty przez rynek. Z czasem się to zmieniło i według najnowszych danych 30 proc. klientów Porsche decyduje się właśnie na wspomnianego SUV-a. Mówi się, że gdyby nie popularność tego samochodu, to producent mógłby szukać oszczędności związanych z rozwojem innych modeli.

Porsche Cayenne S
Porsche Cayenne S © WP | Maciej Gomułka

Ostatnia generacja tego modelu pojawiła się w 2017 roku, dlatego przyszedł czas na zmiany, których skala może zaskoczyć. Po sześciu latach wielu producentów zaprezentowałoby całkowicie nowy model, natomiast tutaj mamy do czynienia z faceliftingiem. Najbardziej rzucają się w oczy nowe reflektory. Kosmetyczne zmiany zderzaka ciężko wyłapać na pierwszy rzut oka, natomiast kiedy spojrzymy na tył, to dostrzeżemy, że zmienił się również pas pomiędzy kloszami lamp. Dodatkowo, w konfiguratorze pojawiły się nowe wzory felg oraz kolory nadwozia.

Porsche Cayenne S
Porsche Cayenne S © WP | Maciej Gomułka

Najwięcej zmieniło się w obszarze jednostek napędowych i z jednej strony są to smutne wieści, dla wielbicieli mocniejszych odmian, bowiem znikają wersje Turbo, Turbo S oraz GTS. Łatwo można się domyślić, że mniej pokrzywdzeni będą klienci spoza Europy, dla których przewidziane jest Cayenne Turbo GT o mocy ponad 600 KM. W Polsce dostępne będą trzy odmiany, których moc została zwiększona względem modeli przed faceliftingiem. Jest też dobra wiadomość. Najmocniejsza wersja o oznaczeniu S, zamiast silnika V6, będzie zasilana ośmiocylindrową jednostką w tym samym układzie.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym samochodzie, zapraszam do oglądania

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie