Test: Hyundai Tucson Plug-in Hybrid - jest tylko jedno "ale"

Hybryda typu plug-in nie jest już rzadkością wyróżniającą tylko nielicznych producentów. To powszechnie obecne rozwiązanie, które po pierwsze obniża średnią emisję spalin dla całej gamy modelowej, a po drugie faktycznie stanowi ciekawą alternatywę dla osób szukających oszczędności przy pewnych scenariuszach związanych z eksploatacją samochodu.

Maciej Gomułka

Hyundai Tucson - test

Hyundai Tucson występuje w różnych odmianach napędowych, tak że nie jesteśmy skazani tylko na jednostkę wspomaganą prądem. Mimo że konkurencji oferującej podobne rozwiązania nie brakuje na rynku, to warto przyjrzeć się temu modelowi, ponieważ jest to konstrukcja, która może stanowić przykład dla niektórych innych koncernów.

Testowany egzemplarz to najmocniejszy wariant w całej gamie. Łączna moc układu to 265 KM, jednak nie gwarantuje to powalających osiągów, gdyż przy wadze nieco ponad 1800 kg możemy liczyć na przyspieszenie do 100 km/h wynoszące 8,5 s. Większa waga to głównie zasługa baterii trakcyjnej, która po naładowaniu do pełna pozwoli nam na przejechanie ok. 60 km na samym prądzie po wybraniu odpowiedniego trybu jazdy.

Alternatywnie, możemy korzystać z trybu hybrydowego, który będzie tak żonglował pracą napędu elektrycznego i spalinowego, że uda nam się uzyskać bardzo niskie wartości zużycia benzyny. Oczywiście, kiedy bateria trakcyjna zostanie rozładowana, udział napędu elektrycznego będzie znacznie mniejszy i tym samym możemy pożegnać się z widokiem 2/100 km na ekranie komputera pokładowego.

Więcej o tym samochodzie dowiecie się z filmu. Zapraszam do oglądania!

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟