Tatra - niedoceniona moc [wideo]

Gdybym zadał pytanie - jakie auto byś wybrał wyruszając na wyprawę przez przez bardzo trudny teren, który obrazować mogą warunki panujące na Syberii? Jestem przekonany, że większość z Was pomyślałaby o Hummerze H1, Land Roverze Defenderze czy Hiluxie Arctic Truck. Słysząc takie pytanie jeszcze wczoraj, bez chwili namysłu palnąłbym "wojskowy Hummer H1, najlepiej z karabinem maszynowym", dzisiaj odpowiedziałbym zupełnie inaczej.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Gdybym zadał pytanie - jakie auto byś wybrał wyruszając na wyprawę przez przez bardzo trudny teren, który obrazować mogą warunki panujące na Syberii? Jestem przekonany, że większość z Was pomyślałaby o Hummerze H1, Land Roverze Defenderze czy Hiluxie Arctic Truck. Słysząc takie pytanie jeszcze wczoraj, bez chwili namysłu palnąłbym "wojskowy Hummer H1, najlepiej z karabinem maszynowym", dzisiaj odpowiedziałbym zupełnie inaczej.

Kiedy obejrzałem ten film, doszedłem do wniosku, że jest mi trochę wstyd. Piszę tu już półtora roku i zawsze starałem się wynajdywać najciekawsze, najbardziej interesujące i najważniejsze informacje. Dlaczego zawsze szerokim łukiem omijałem takie marki jak Kamaz czy Tatra?

Pierwsza myśl jaka przychodzi mi do głowy, kiedy słyszę słowo "Kamaz" to wielka, stara, śmierdząca ciężarówka, której konstrukcja pamięta jeszcze czasy, w których reprezentacja polski w piłkę nożną, potrafiła wygrywać mecze. Tatra kojarzy mi się natomiast z wielgachną wywrotką, której osie wyginają się, kiedy jedzie bez ładunku.

Początki czechosłowackiej Tatry sięgają 1850 roku. W 1897 roku to właśnie ta marka, jako trzecia w Europie rozpoczęła produkcję samochodów. Przed drugą wojną światową Tatra produkowała auta osobowe z silnikami umieszczonymi z tyłu, również luksusowe limuzyny. Dopiero po wojnie, Czechosłowacja zaczęła produkować również samochody ciężarowe o dużej ładowności.

Ciężarówki Tatry nadają się jednak nie tylko do przewożenia ton ziemi czy transportu bloków betonowych, te auta sprawdzają się świetnie w roli pojazdów wojskowych. Dlaczego? Bo wjadą wszędzie i nic ich nie zatrzyma! Nie wierzysz?

Chcielibyście czytać również o ciężkich pojazdach?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km