Tak wygląda samochodowe wnętrze przyszłości według Boscha

BMW nie jest jedyną firmą, która pojawiła się na tegorocznych targach CES z nowoczesną kabiną przyszłości. Swoją interpretację samochodowego wnętrza zaprezentował także Bosch.

Obraz
Aleksander Ruciński

Niemiecki koncern oferujący szereg rozwiązań dla motoryzacji i nie tylko, nie po raz pierwszy odwiedził targi elektroniki użytkowej CES w Las Vegas. Tym razem firma pokazała imponujący koncept, który ma uzmysłowić nam jak będą wyglądać samochodowe wnętrza w przyszłości. W przeciwieństwie do BMW nie zdecydowano się na nowatorskie hologramy. Zamiast nich zastosowano powszechnie stosowane ekrany dotykowe. Ich ilość oraz rozmiary robią jednak wrażenie.

Najbardziej zaskakujący element kabiny Boscha stanowi kierownica, a raczej wolant, który nie ogranicza widoczności i pozwala bezproblemowo odczytywać wskazania z ekranu umieszczonego przed kierowcą. Właśnie tam wyświetlane są kluczowe informacje dotyczące statusu pojazdu. Drugi, identyczny ekran zamontowano naprzeciw pasażera. Ten z kolei pełni funkcję czysto multimedialną. Pozwala na oglądanie filmów lub surfowanie po sieci.

Obraz

Dwa pozostałe wyświetlacze umieszczono pośrodku. Pozwalają one kontrolować pokładowe systemy rozrywki oraz konfigurować ustawienia pojazdu. Zastępują właściwie wszystkie standardowe przyciski. We wnętrzu Boscha nie znajdziemy żadnych konwencjonalnych guzików. Wszystko sterowane jest przy pomocy ekranów dotykowych. Taki trend zauważalny jest już w obecnie oferowanych autach i wszystko wskazuje na to, że doczeka się kontynuacji.

Bosch chce, aby kabina byłą miejscem przyjaznym kierowcy. Zastosował więc system kamer i czujników mających za zadanie monitorowanie preferowanych ustawień fotela, kierownicy, czy lusterek. Opcjonalnie można wybrać także ulubioną muzykę, czy temperaturę we wnętrzu. Po zajęciu miejsca za kierownicą, kamera rozpozna twarz kierowcy i automatycznie dostosuje ustawienia według zapisanych wcześniej preferencji.

Obraz

Nie są to zaskakujące rozwiązania, a jedynie udoskonalone formy tego, co znamy już dziś. Kabina Boscha, choć futurystyczna i minimalistyczna, rysuje się jako realne rozwiązanie, mające szanse na stosowanie w przyszłości. W ostatnich latach samochodowe wnętrza znacząco się unowocześniły i wszystko wskazuje, że ten proces będzie jeszcze przyspieszał.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne