Bosch i milion Start-Stopów

Od wprowadzenia systemu do produkcji seryjnej pod koniec 2007 roku do sierpnia 2009 Bosch wyposażył aż milion pojazdów w swój system Start-Stop. W roku 2012 już co drugi nowy samochód w Europie będzie wyposażony w tę technologię. Aby umożliwić częste korzystanie ze Start-Stop firma Bosch poszerza swoją ofertę produktów współdziałających z systemem.

bosch
bosch
Michal Grygier

07.09.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:25

Od wprowadzenia systemu do produkcji seryjnej pod koniec 2007 roku do sierpnia 2009 Bosch wyposażył aż milion pojazdów w swój system Start-Stop. W roku 2012 już co drugi nowy samochód w Europie będzie wyposażony w tę technologię. Aby umożliwić częste korzystanie ze Start-Stop firma Bosch poszerza swoją ofertę produktów współdziałających z systemem.

Systemy Start-Stop obniżają zużycie paliwa, a w związku z tym także emisję CO2 mierzoną według Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NECJ) o około 5%, a w cyklu miejskim NECJ nawet o 8%.

Od chwili rozpoczęcia produkcji systemu Start-Stop w 2007 roku popyt na technologię oszczędzania paliwa stale rośnie. W 2008 roku zaledwie 5% nowych pojazdów w Europie było wyposażonych w system Start-Stop. Według prognoz Bosch do roku 2012 na drogach Europy już co drugi nowy samochód ma być wyposażony w ten innowacyjny system. Systemy Start-Stop firmy Bosch oferują bardzo korzystną relację kosztów do korzyści, ponieważ koncepcja wykorzystuje w większości komponenty już zamontowane w pojeździe, optymalizując ich działanie. Dlatego system Start-Stop jest bardzo atrakcyjną pod względem kosztów metodą oszczędnej i ekologicznej jazdy. Technologia Start-Stop firmy Bosch jest już stosowana w modelach BMW, Mini, Kia oraz VW. W marcu 2009 na rynku zadebiutował Fiat 500 wyposażony w to obniżające zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla rozwiązanie.

Oferta Boscha dla potrzeb systemu Start-Stop

System Start-Stop wyłącza silnik pojazdu podczas zatrzymania, np. na czerwonym świetle lub w korku, i uruchamia go automatycznie, jak tylko zostanie naciśnięty pedał sprzęgła. Dla potrzeb tego systemu Bosch dostarcza specjalne rozruszniki, których mocny silnik elektryczny oraz cicha i wydajniejsza mechanika jednotorowa gwarantują bardziej niezawodny, szybki i cichy rozruch silnika. Do tego dochodzi oprogramowanie sterujące, zintegrowane zazwyczaj w sterowniku silnika, a także czujnik akumulatora, który rejestruje m.in. aktualny stan naładowania i przekazuje te dane do systemu dystrybucji energii. Gwarantuje to zatrzymanie silnika tylko w sytuacjach, gdy akumulator ma wystarczająco dużo energii, aby ponownie uruchomić pojazd. W skład systemu wchodzi także czujnik położenia wału korbowego, czujnik pedałów oraz akumulator odporny na dużą liczbę cykli ładowania i rozładowania.

Nowa seria alternatorów to jeszcze większą oszczędność paliwa

Aby umożliwić jak najczęstsze korzystanie z systemu Start-Stop, Bosch włączył do oferty nową generację alternatorów. W modelach serii Efficiency Line (EL) konstruktorzy zastosowali ulepszony układ elektryczny oraz nowe diody, co pomogło poprawić sprawność alternatorów do 77%. Ponadto nowe alternatory ładują akumulator także na biegu jałowym oraz przy niskich obrotach silnika, co jest warunkiem automatycznego wyłączania i włączania silnika. Połączenie alternatora EL oraz systemu Start-Stop firmy Bosch obniża zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 w ruchu miejskim nawet o 10%.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)