Sytuacja kierowców w Dover wygląda źle. Testy na COVID-19 nie pomogą?

Wigilia to kolejny dzień, w którym kierowcy tirów oczekują na możliwość dostania się z Wielkiej Brytanii do Francji. Patową sytuację mają zmienić testy na koronawirusa, ale wśród stojących w kolejce nie ma optymizmu.

Przy porcie w Dover dzieją się dantejskie sceny.Przy porcie w Dover dzieją się dantejskie sceny.
Źródło zdjęć: © fot. Dan Kitwood/Getty Images
Szymon Jasina

Choć testowanie kierowców na obecność koronawirusa już ruszyło, to sami zainteresowani stwierdzają, że jest to farsa. Jak powiedział w rozmowie z Autokult.pl jeden z kierowców – Brytyjczykom tak zależy na rozwiązaniu problemu, że nawet jeśli ktoś ma wynik pozytywny, to badany jest jeszcze raz i jeszcze raz, aż do uzyskania wyniku negatywnego.

Wszystko dlatego, że takie zaświadczenie ma umożliwić wjazd do Francji. Jednak w praktyce może być z tym trudno. Brak zarażenia COVID-19 niczego nie gwarantuje, ponieważ kolejka do promu i Eurotunelu jest już gigantyczna, a od popołudnia w Wigilię osoby zajmujące się przeprawami ciężarówek mają przerwę świąteczną.

Kierowcy stojący w okolicach Dover mają też problemy z podstawowymi kwestiami. Warunki sanitarne są kiepskie, a do tego brakuje im jedzenia i wody. Jak tłumaczy jeden z czekających tam polskich kierowców – niektórzy zbierają już deszczówkę, żeby mieć co pić.

Zaczynają pojawiać się też problemy z ładunkiem. W przypadku naczep chłodniczych potrzebne jest paliwo do agregatów generujących prąd do ich pracy. Jednak paliwa tego nie ma jak kupić i uzupełnić. Z powodów bezpieczeństwa zabroniono też spuszczania paliwa z pojazdów, aby przelać je do agregatów chłodniczych. To oznacza, że przewoźnicy niedługo mogą stracić przewożony towar.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej