Ogromne straty giganta. Uderzyły ich cła Donalda Trumpa

Nowy szef koncernu Stellantis nie ma łatwego życia. Choć dopiero co objął stanowisko, musi mierzyć się z poważnymi wyzwaniami. Firma właśnie poinformowała o stratach po pierwszym półroczu.

Produkcja w fabryce MirafioriProdukcja w fabryce Mirafiori
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Aleksander Ruciński

Zgodnie z przewidywaniami, strata netto po pierwszym półroczu wyniesie aż 2,3 mld euro. Wstępny wynik, w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 5,6 mld euro rok wcześniej, pokazuje, przed jakim wyzwaniem stanął nowy prezes, Antonio Filosa. Powołano go w maju po tym, jak słabe wyniki w 2024 roku doprowadziły do dymisji byłego szefa Carlosa Tavaresa.

Do ujemnego wyniku w pierwszym półroczu przyczyniły się wysokie koszty restrukturyzacji, spadek wartości akcji oraz obciążenie cłami importowymi nałożonymi przez USA.

Choć dane finansowe za pierwsze półrocze nie są zbyt optymistyczne, Stellantis zdecydował się na ich publikację, by zniwelować różnicę między prognozami analityków a rzeczywistymi wynikami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 408 vs 308 SW - odważny i zaskakujący ruch

W oświadczeniu koncernu z 21 lipca czytamy też o spadku sprzedaży, który w drugim kwartale 2025 roku wyniósł 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Koncernowi pozostaje mieć nadzieję, że restrukturyzacja zapoczątkowana po zwolnieniu Tavaresa i kontynuowana przez Filosę, długofalowo przyniesie oczekiwany skutek. Stellantis pozostaje jednym z kluczowych graczy dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, mierzącego się z coraz silniejszą konkurencją ze strony chińskich producentów.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach