Smart zrobił dużego SUV-a. Jest elektrykiem

Smart jeszcze do niedawna kojarzył się z małymi miejskimi autami. Marka zmienia jednak kierunek, prezentując coś z zupełnie innej bajki.

Smart #5Smart #5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Smart
Aleksander Ruciński

Nowy Smart #5 jest bowiem dużym SUV-em. Mierzy 4705 mm długości i ma 2900 mm rozstawu osi. Jest więc większy niż np. Škoda Kodiaq. Pudełkowate kształty, dodatkowo potęgują to wrażenie i choć design nie każdemu przypadnie do gustu, z pewnością pozwoli się wyróżnić.

Technicznie piątka ma wiele wspólnego z Mercedesem EQB, na którym bazuje. W przeciwieństwie do modelu ze Stuttgartu jest jednak w pełni elektrycznym modelem, a nowoczesny charakter podkreślono licznymi detalami, takim jak chowane klamki czy szyby bez ramek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 508: technologia Night Vision

Sporo dzieje się też we wnętrzu. Kokpit jest tak naprawdę jednym wielkim ekranem, a właściwie trzema ekranami zespolonymi ze sobą, co w połączeniu z 20-głośnikowym systemem audio Sennheiser sprawia, że kabina jest kinem na kołach. Smart chwali się wyjątkowym systemem ambientowego podświetlenia z 256 kolorami, które mogą rozświetlać się w rytm muzyki, tworząc audiowizualne show.

Jeśli chodzi o napęd, jest on oparty na 800-woltowej architekturze pozwalającej szybko ładować akumulator o pojemności 100 kWh. By zapełnić baterię z 10 do 80 proc. wystarczy 15 minut. Maksymalny zasięg zgodnie z cyklem CLTC wynosi natomiast aż 740 km. Niestety dokładna specyfikacja wciąż pozostaje nieznana.

Zmieni się to w najbliższych miesiącach. Wówczas powinniśmy też poznać ceny. Co ciekawe, Smart #5 powinien trafić również do Europy.

  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
  • Smart #5
[1/17] Smart #5 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯