Thierry Koskas wcześniej związany był  z Renault © WP Autokult | Mateusz Lubczański, Stellantis

Skąd taki nacisk na elektryki? Szef Citroëna wyjaśnia sytuację rynkową

Mateusz Lubczański

Jaki jest pomysł na Citroëna? Dlaczego taki nacisk kładzie się na elektryczne napędy i czy dziś nie da się zrobić taniego auta do miasta? Na te pytania odpowiada szef francuskiej marki, Thierry Koskas.

Thierry Koskas steruje Citroënem od marca 2023 roku i powoli zmierza w kierunku przejęcia nawet pięciu proc. europejskiego rynku. Jednym z kluczowych elementów jest Polska. W rozmowie z dyrektorem nie mogłem jednak nie zauważyć, że Citroën przez ostatnie lata stracił pomysł na siebie. Tym bardziej że sam Koskas podczas premiery nowego C3 mówił: Citroën po latach spadków jest na drodze do powrotu do zdrowia. Co miał na myśli?

- Nie ma jednej przyczyny i nie zamierzam wskazywać tutaj winnych, ale mieliśmy linię produktów, która stała się nieco przestarzała. Jestem zadowolony, i mam trochę szczęścia, że kieruję firmą w momencie kiedy odnawiamy nasze auta. Mamy dobre podstawy, by sądzić, że Citroën znów będzie rosnąć i zgarnie większą część rynku – stwierdza wprost dyrektor.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy