Thierry Koskas wcześniej związany był  z Renault © WP Autokult | Mateusz Lubczański, Stellantis

Skąd taki nacisk na elektryki? Szef Citroëna wyjaśnia sytuację rynkową

Mateusz Lubczański

Jaki jest pomysł na Citroëna? Dlaczego taki nacisk kładzie się na elektryczne napędy i czy dziś nie da się zrobić taniego auta do miasta? Na te pytania odpowiada szef francuskiej marki, Thierry Koskas.

Thierry Koskas steruje Citroënem od marca 2023 roku i powoli zmierza w kierunku przejęcia nawet pięciu proc. europejskiego rynku. Jednym z kluczowych elementów jest Polska. W rozmowie z dyrektorem nie mogłem jednak nie zauważyć, że Citroën przez ostatnie lata stracił pomysł na siebie. Tym bardziej że sam Koskas podczas premiery nowego C3 mówił: Citroën po latach spadków jest na drodze do powrotu do zdrowia. Co miał na myśli?

- Nie ma jednej przyczyny i nie zamierzam wskazywać tutaj winnych, ale mieliśmy linię produktów, która stała się nieco przestarzała. Jestem zadowolony, i mam trochę szczęścia, że kieruję firmą w momencie kiedy odnawiamy nasze auta. Mamy dobre podstawy, by sądzić, że Citroën znów będzie rosnąć i zgarnie większą część rynku – stwierdza wprost dyrektor.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł