Zrobili tani model. Słynna marka rzuca wyzwanie Dacii

Już nie ekstrawagancja, a zwykły pragmatyzm – Citroën szuka swojego miejsca na rynku i teraz chce konkurować z Dacią, nawet w segmencie siedmioosobowym. Poznaliśmy ceny i wyposażenie nowego C3 Aircrossa.

Citroën C3 AircrossCitroën C3 Aircross
Źródło zdjęć: © WP Autokult | anatol_gottfried
Mateusz Lubczański
10

C3 Aircross stawia na prostotę konstrukcji, a nowa generacja posłuży też za podstawę do budowy równie budżetowego Fiata Panda. C3 Aircross oferowany jest zarówno jako pojazd elektryczny, jak i spalinowy (plus hybryda). Co więcej, obok skupienia się na klientach spoglądających na nowego Dustera, z wersją siedmioosobową celuje w klientów zainteresowanych Joggerem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Podstawowa jednostka to trzycylindrowa benzyna o pojemności 1,2 l generująca 100 KM. Wersja hybrydowa (w sumie nie wiadomo dlaczego dalej nazywana przez producenta "miękką") ma 136 KM i automatyczną przekładnię. Elektryczny C3 Aircross ma maszynę elektryczną o mocy 113 KM, zasilaną z akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego o pojemności 44 kWh. Teoretycznie ma przejechać 300 km na jednym ładowaniu, ale biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia koncernu Stellantis, uznam to za przechwałki producenta.

Ceny Citroëna C3 startują od 82 800 zł. Wersja hybrydowa to wydatek przynajmnie 112 300 zł, a elektryczna to już 120 800 zł. Standardowe wyposażenie obejmuje między innymi:

  • reflektory LED,
  • automatyczną klimatyzację,
  • tylne czujniki parkowania,
  • 16-calowe obręcze aluminiowe,
  • asystenta utrzymania pasa ruchu.

Opcjonalny pakiet "Pack Plus" wymaga dopłaty w wysokości 10 500 zł i obejmuje takie dodatki jak:

  • relingi dachowe,
  • centralny ekran dotykowy,
  • bezprzewodową obsługę Apple CarPlay oraz Android Auto,
  • 17-calowe felgi,
  • automatyczne wycieraczki,
  • elektrycznie składane lusterka,
  • kamerę cofania.

Topowa wersja "Max" to dodatkowe 36 900 zł względem podstawy i jest oferowana z układem hybrydowym. Obejmuje ona:

  • dwukolorowy dach,
  • system nawigacji,
  • bezprzewodową ładowarkę telefonu,
  • przednie czujniki parkowania,
  • monitorowanie martwego pola.

Dodatkowe dwa miejsca są opcjonalne. Ceny konkurencyjnej Dacii Jogger (dostępnej też z fabryczną instalacją LPG) zaczynają się od 84 400 zł.

  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
  • Citroën C3 Aircross
[1/15] Citroën C3 Aircross Źródło zdjęć: WP Autokult | anatol_gottfried

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie