Seat nigdzie się nie wybiera. Zaliczył rekordowy rok, a w planach ma faceliftingi

Plotki o tym, że na fali popularności Cupry Volkswagen może zrezygnować z Seata pojawiały się już od dłuższego czasu. Wyniki mówią jednak same za siebie - rezygnacja z hiszpańskiej marki byłaby strzałem w stopę.

Hiszpańska marka ma się zaskakująco dobrzeHiszpańska marka ma się zaskakująco dobrze
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Seat

Na niedawnej konferencji prasowej Seat pochwalił się liczbami za 2023 rok i przedstawił strategię na nadchodzące lata. Wbrew temu co wieszczyli niektórzy, hiszpańska marka nie chyli się ku upadkowi. Wręcz przeciwnie.

W ubiegłym roku grupa Seat S.A. osiągnęła rekordowy zysk operacyjny w wysokości 625 mln euro, zwiększyła rentowność sprzedaży o 4,1 punktu procentowego i zanotowała historyczny poziom rocznych obrotów w kwocie 14,33 mld euro. To o 31 proc. więcej niż w roku 2022.

Hiszpanie dostarczyli klientom 519 176 samochodów, co również jest wzrostem o 35,3 proc. w stosunku do wcześniejszego okresu. Na wynik złożyło się 230 739 cupr i 288 437 seatów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Seat Leon - Poznaj jego wady i zalety

– "W 2023 r. osiągnęliśmy rekordy wszech czasów w zakresie obrotów, zysku operacyjnego i rachunku przepływów pieniężnych. Doskonale odzwierciedla to pozytywny wpływ wzrostu wolumenu marki CUPRA i odbudowy wolumenu marki SEAT, a także istotę postępów, jakie poczyniliśmy w ramach naszego Programu Poprawy Wydajności" – stwierdził David Powels, wiceprezes ds. finansów i IT w SEAT S.A.

Śmiałe plany na przyszłość

W kolejnych latach Hiszpanie chcą podtrzymać pozytywny trend inwestując w hybrydy typu plug-in i odświeżając kluczowe modele. W pierwszej kolejności lifting przejdzie Arona i Ibiza. Później na rynek trafi nowa wersja Leona oraz odświeżona Ateca.

Więcej zadzieje się w Cuprze, która uzupełni gamę o nowe wersje modeli Leon oraz Formentor, a także całkowicie nowy, w pełni elektryczny model Terramar. Jakby tego było mało, Cupra planuje śmiałą ekspansję za Ocean.

- Pod koniec obecnej dekady wejdziemy z marką CUPRA na rynek amerykański, gdzie w pierwszej kolejności wprowadzimy Formentora w wersji BEV i większego elektrycznego SUV-a. Produkcja samochodów będzie odbywać się w fabrykach Grupy Volkswagen zlokalizowanych w regionie Ameryki Północnej, w tym w Meksyku. Wprowadzenie naszej marki do Stanów Zjednoczonych odbędzie się poprzez nowy model dystrybucji – zapowiada Wayne Griffiths.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł