WAŻNE
TERAZ

To w ich dom uderzyły szczątki drona. "Przez okno patrzę: leci dach"

Seat Leon Cupra, Ecomotive i wersja kombi - garść informacji

Seat zaprezentował niedawno trzecią generację swojego kompaktowego auta. Nowy Leon zadebiutował w 5-drzwiowej wersji, ale w drodze są odmiana 3-drzwiowa, kombi oraz dwie wersje z przeciwległych końców oferty - Cupra i Ecomotive.

Wizualizacja Seata Leona Cupra (fot. virtuel-car.blogspot.com)Wizualizacja Seata Leona Cupra (fot. virtuel-car.blogspot.com)
Piotr Ślusarczyk

Seat zaprezentował niedawno trzecią generację swojego kompaktowego auta. Nowy Leon zadebiutował w 5-drzwiowej wersji, ale w drodze są odmiana 3-drzwiowa, kombi oraz dwie wersje z przeciwległych końców oferty - Cupra i Ecomotive.

Nowy Seat Leon w wersji 3-drzwiowej, który może dostać oznaczenie SC (jak w przypadku Ibizy), zadebiutuje w marcu 2013 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Bagażowy Leon ST ujrzy światło dzienne nieco później, bo na przyszłorocznym salonie we Frankfurcie.

Z kolei najmocniejsza odmiana auta o rozpoznawalnym oznaczeniu Cupra zadebiutuje pod koniec 2013 lub na początku 2014 roku. Co ciekawe, dostępna ma być w każdej z trzech wersji nadwoziowych. Z pierwszych informacji wynika, że pod maską mocnego Leona znajdzie się 2,0-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 243 KM. To słabszy wynik od obecnej Cupry R, jednak dzięki obniżonej masie auta nowa Cupra ma mieć porównywalne osiągi do aktualnej topowej odmiany. W takim tonie wypowiada się zresztą odpowiedzialny za dział rozwoju w Seacie Matthias Rabe. Twierdzi, że "nowa Cupra to już więcej niż obecna Cupra R". Jednocześnie niewykluczone jest również powstanie w przyszłości bezpośredniego następcy topowego Leona drugiej generacji.

Wizualizacja Seata Leona Cupra (fot. virtuel-car.blogspot.com)
Wizualizacja Seata Leona Cupra (fot. virtuel-car.blogspot.com)

Nowy Leon w konfiguracji Cupra charakteryzować się ma agresywnym pakietem stylistycznym, 18-calowymi felgami oraz obniżonym zawieszeniem. Nie obędzie się również bez pomniejszych zmian we wnętrzu.

Seat planuje też wprowadzić oszczędną wersję nowej konstrukcji. Hiszpański kompakt z dopiskiem Ecomotive ma emitować do atmosfery mniej niż 89 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Auto otrzyma opony o niskich oporach toczenia oraz zmiany w aerodynamice.

  • Obraz
  • Wizualizacja Seata Leona Cupra (fot. virtuel-car.blogspot.com)
  • Wizualizacja Seata Leona Cupra (fot. virtuel-car.blogspot.com)
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: AutoCarVirtuel-Car

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Zaoszczędzisz na paliwie. Wystarczy wybrać dobry bieg
Zaoszczędzisz na paliwie. Wystarczy wybrać dobry bieg
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km