Obraz

Seat Ateca (2016) – znamy polskie ceny

Seat Ateca, techniczny bliźniak Volkswagena Tiguana niebawem zadebiutuje na polskim rynku z ceną 77 100 zł.

Kilka dni temu mieliśmy okazję wypróbować nowego Volkswagena Tiguana, który trafił na polski rynek nieco wcześniej. Obecnie do debiutu rynkowego szykuje się Seat z modelem Ateca – kompaktowym crossoverem, pierwszym prawdziwym tego typu samochodem hiszpańskiego producenta. Samochód bazuje na płycie podłogowej MQB i rozwiązania techniczne, a nawet po części stylistyczne dzieli z nowym Tiguanem, ale też z Leonem.

Obraz

Stylistyka karoserii i wnętrza nawiązuje do stylistyki Leona. Auto mierzy 4363 mm długości przy rozstawie osi 2638 mm, dokładnie takim samym jak w Leonie. Długość mieści się pomiędzy długością Leona hatchback a Leona SC (kombi). Bagażnik Ateki ma pojemność 510 litrów, czyli również pomiędzy jednym i drugim wariantem Leona. W wersji 4x4 kufer jest nieco mniejszy – 485 litrów.

Samochód będzie oferowany w Polsce z następującymi silnikami:

  • 1.0\tEcoTSI 115 KM
  • 1.4 TSI 150 KM
  • 1.6 TDI 115 KM
  • 2.0 TDI 150 KM
  • 2.0 TDI 190 KM

Podstawowa odmiana 1.0 EcoTSI w wyposażeniu Reference z manualną skrzynią biegów kosztuje 77 100 zł. Odpowiednik wysokoprężny 1.6 TDI to koszt 85 500 zł. Auto w wersji podstawowej jest dobrze wyposażone. Lista zawiera m. in. klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy system multimedialny Media System Touch z 5-calowym ekranem dotykowym oraz Bluetooth.

Obraz

Silniki 150-konne będą oferowane dopiero w drugim wariancie wyposażenia Style, obejmującym m. in. tempomat, czujniki parkowania z tyłu, automatyczną klimatyzację dwustrefową oraz światła diodowe zarówno z przodu jak i z tyłu. Chcąc kupić auto z napędem 4Drive (4x4) możliwie najtaniej, trzeba wybrać Atecę 1.4 TSI za 109 600 zł. To o 17 tys. zł mniej niż za czteronapędowego Tiguana.

106 800 zł zapłacicie za Atekę w najbogatszej wersji wyposażenia Xcellence. Najciekawszym, a jednocześnie najdroższym wariantem Ateki jest odmiana z najmocniejszym dieslem 2.0 TDI, generującym 190 KM i napędzającym cztery koła poprzez 7-stopniową przekładnię automatyczną DSG. Za taki samochód w najbogatszej wersji wyposażenia trzeba zapłacić 146 100 zł. To i tak o prawie 17 tys. zł mniej niż za podobną wersję Volkswagena Tiguana.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty