Samochody używaneRenaultUżywane Renault Megane I - typowe awarie i problemy

Używane Renault Megane I - typowe awarie i problemy

Renault Megane I
Renault Megane I
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Artur Kuśmierzak

06.01.2012 22:00, aktual.: 30.03.2023 10:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pod koniec lat 90. na ulicach polskich miast królowały nie tylko Daewoo Lanos, Polonez Caro i Ford Escort, ale równie dużą popularnością cieszyło się Renault Megane. Ten francuski kompakt, dzięki bogatemu wyposażeniu, atrakcyjnemu wyglądowi, dobrej cenie i kilku wersji nadwozia zyskał sobie wielu klientów nie tylko u nas w kraju, ale także w całej Europie.

Historia modelu

Kompaktowe Renault Megane zostało zaprezentowane w 1995 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie jako następca przestarzałego już stylistycznie kanciastego modelu 19. Sprzedaż nowej francuskiej konstrukcji rozpoczęła się już w 1996 roku, a rok później na rynku zadebiutowała odmiana sedan i  coupe. W 1999 roku auto przeszło drobną modernizację, a do oferty dołączyła wersja kombi sprzedawana jako Grandtour.

Zmieniono wtedy między innymi: przedni grill, przednie reflektory oraz tylne lampy, poprawiono też zabezpieczenie antykorozyjne. W 2003 roku Renault rozpoczęło wytwarzanie Megane II generacji, a z fabryk znajdujących się we Francji, Hiszpanii, Turcji, Argentynie i Kolumbii wyjechały ostatnie egzemplarze Megane I.

Silniki

  • R4 1,4 (70, 75- 90 KM)
  • R4 1,6 (75, 90- 107 KM)
  • R4 1,8 (116 KM)
  • R4 2,0 (114- 139 KM)
  • R4 2,0 IDE (140 KM)

Diesle:

  • R4 1,9 D (64 KM)
  • R4 1,9 TD (95 KM)
  • R4 1,9 dTi (75- 98 KM)
  • R4 1,9 dCi (102 KM)

Jedną z najmocniejszych stron Megane I są stosunkowo trwałe silniki benzynowe, które sporadycznie miewają problemy z elementami osprzętu takimi jak: alternator, rozrusznik czy cewki zapłonowe. Odradzamy jednak wybór jednostki z rodziny IDE, bo choć jest najbardziej dynamiczna to często boryka się z usterkami bezpośredniego wtrysku paliwa.

Wszystkie odmiany Renault Megane I dysponują napędem na przednią oś, który może być przekazywany za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej lub automatu o takiej samej liczbie przełożeń. Przednie zawieszenie oparto na kolumnach resorujących, a z tyłu zastosowano belkę i drążki skrętne. Samochód był sprawdzany przez Euro NCAP i w testach zderzeniowych otrzymał 4 gwiazdki.

Awaryjność

Niska jakość polskich dróg negatywnie wpływa na zawieszenie Megane I, z przodu najszybciej poddają się: gumy stabilizatorów, sworznie wahaczy, a także ich tuleje. Z tyłu podatne na uszkodzenia są przede wszystkim poduszki belki skrętnej. Nietrwałe są również amortyzatory. Użytkownicy narzekają z kolei na awarie sondy lambda.

Renault Megane I
Renault Megane I© mat. prasowe / Renault

Naszym zdaniem

Renault Megane I to ciekawy stylistycznie i bardzo praktyczny kompakt, który po mimo dużego natężenia różnych usterek i awarii ze względu na nieskomplikowaną konstrukcję daje się bardzo łatwo i tanio naprawiać. Może być ciekawą propozycją dla osób szukających niedrogiego w utrzymaniu auta. Jego najtańsze egzemplarze można znaleźć już za około 4000 zł, za te najdroższe zapłacimy 11 000 zł. Trzeba jednak pamiętać, że Megane I generacji ze względu na swoją rosnącą w czasie awaryjność bardzo szybko traci na wartości i niestety trudno będzie później odsprzedać zakupiony samochód za rozsądne pieniądze.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także