Reflektory Full LED w modelach Audi

Kompletne reflektory główne w technologii LED oferowane są poza Europą od kilku lat. Audi wprowadziło je jako pierwsze. Jak obecnie wygląda ich oferta?

Reflektory matrycowe LED AudiReflektory matrycowe LED Audi
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Audi
Rafał Warecki

Pełne oświetlenie samochodu z wykorzystaniem diod elektroluminescencyjnych jako pierwsza zaoferowała marka Audi dla modelu R8 w 2008 roku. Reflektory te opracowało Automotive Lighting, a diody Advanced Power TopLED dostarczyła firma Osram.

Oprócz standardowego zestawu 24 diod LED służących do jazdy dziennej pojawiły się układy optyczne odpowiedzialne za kierunkowskazy, światła mijania i drogowe, oparte łącznie na 54 diodach. Szacowany pobór mocy dla świateł mijania w modelu R8 to 50 W, światła do jazdy dziennej potrzebują zaledwie 6 W.

Reflektor LED
Reflektor LED © fot. mat. prasowe/Audi

Technologia LED w reflektorach głównych dostępna jest już także w modelu A8 na rok 2011 oraz A6 i A7 na rok modelowy 2012. A8 wyposażono w zestaw 22 diod emitujących światło białe (do jazdy dziennej) i 22 odpowiedzialnych za światło żółte (kierunkowskazy). Dodatkowo w reflektorze pojawiło się 10 modułów jednodiodowych (światła mijania) 2 moduły czterodiodowe (światła drogowe).

Łącznie reflektor przedni składa się z 76 diod - jego pobór mocy przy włączonych światłach mijania to 40 W. Tylne reflektory w technologii LED oparte są na 72 diodach i potrzebują zaledwie 9 W mocy. Diody elektroluminescencyjne w różnych barwach wykorzystano też do oświetlenia wnętrza. Audi zapewnia, że w najnowszym A8 nie ma ani jednej tradycyjnej żarówki.

W Audi A6 na jeden reflektor zastosowano 4 moduły jednodiodowe (światła drogowe), 5 modułów dwudiodowych odpowiadających za światła mijania i 24 diody służące do jazdy dziennej znane z podstawowej oferty katalogowej. Pobór mocy jest analogiczny jak w reflektorze zastosowanym w modelu A8.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀