WAŻNE
TERAZ

Prokuratura działa ws. Ziobry. Jest postanowienie po decyzji Sejmu

Reflektory Full LED w modelach Audi

Kompletne reflektory główne w technologii LED oferowane są poza Europą od kilku lat. Audi wprowadziło je jako pierwsze. Jak obecnie wygląda ich oferta?

Reflektory matrycowe LED AudiReflektory matrycowe LED Audi
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Audi
Rafał Warecki

Pełne oświetlenie samochodu z wykorzystaniem diod elektroluminescencyjnych jako pierwsza zaoferowała marka Audi dla modelu R8 w 2008 roku. Reflektory te opracowało Automotive Lighting, a diody Advanced Power TopLED dostarczyła firma Osram.

Oprócz standardowego zestawu 24 diod LED służących do jazdy dziennej pojawiły się układy optyczne odpowiedzialne za kierunkowskazy, światła mijania i drogowe, oparte łącznie na 54 diodach. Szacowany pobór mocy dla świateł mijania w modelu R8 to 50 W, światła do jazdy dziennej potrzebują zaledwie 6 W.

Reflektor LED
Reflektor LED © fot. mat. prasowe/Audi

Technologia LED w reflektorach głównych dostępna jest już także w modelu A8 na rok 2011 oraz A6 i A7 na rok modelowy 2012. A8 wyposażono w zestaw 22 diod emitujących światło białe (do jazdy dziennej) i 22 odpowiedzialnych za światło żółte (kierunkowskazy). Dodatkowo w reflektorze pojawiło się 10 modułów jednodiodowych (światła mijania) 2 moduły czterodiodowe (światła drogowe).

Łącznie reflektor przedni składa się z 76 diod - jego pobór mocy przy włączonych światłach mijania to 40 W. Tylne reflektory w technologii LED oparte są na 72 diodach i potrzebują zaledwie 9 W mocy. Diody elektroluminescencyjne w różnych barwach wykorzystano też do oświetlenia wnętrza. Audi zapewnia, że w najnowszym A8 nie ma ani jednej tradycyjnej żarówki.

W Audi A6 na jeden reflektor zastosowano 4 moduły jednodiodowe (światła drogowe), 5 modułów dwudiodowych odpowiadających za światła mijania i 24 diody służące do jazdy dziennej znane z podstawowej oferty katalogowej. Pobór mocy jest analogiczny jak w reflektorze zastosowanym w modelu A8.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów