Reflektory Full LED w modelach Audi

Kompletne reflektory główne w technologii LED oferowane są poza Europą od kilku lat. Audi wprowadziło je jako pierwsze. Jak obecnie wygląda ich oferta?

Reflektory matrycowe LED AudiReflektory matrycowe LED Audi
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Audi
Rafał Warecki
SKOMENTUJ

Pełne oświetlenie samochodu z wykorzystaniem diod elektroluminescencyjnych jako pierwsza zaoferowała marka Audi dla modelu R8 w 2008 roku. Reflektory te opracowało Automotive Lighting, a diody Advanced Power TopLED dostarczyła firma Osram.

Oprócz standardowego zestawu 24 diod LED służących do jazdy dziennej pojawiły się układy optyczne odpowiedzialne za kierunkowskazy, światła mijania i drogowe, oparte łącznie na 54 diodach. Szacowany pobór mocy dla świateł mijania w modelu R8 to 50 W, światła do jazdy dziennej potrzebują zaledwie 6 W.

Reflektor LED
Reflektor LED © fot. mat. prasowe/Audi

Technologia LED w reflektorach głównych dostępna jest już także w modelu A8 na rok 2011 oraz A6 i A7 na rok modelowy 2012. A8 wyposażono w zestaw 22 diod emitujących światło białe (do jazdy dziennej) i 22 odpowiedzialnych za światło żółte (kierunkowskazy). Dodatkowo w reflektorze pojawiło się 10 modułów jednodiodowych (światła mijania) 2 moduły czterodiodowe (światła drogowe).

Łącznie reflektor przedni składa się z 76 diod - jego pobór mocy przy włączonych światłach mijania to 40 W. Tylne reflektory w technologii LED oparte są na 72 diodach i potrzebują zaledwie 9 W mocy. Diody elektroluminescencyjne w różnych barwach wykorzystano też do oświetlenia wnętrza. Audi zapewnia, że w najnowszym A8 nie ma ani jednej tradycyjnej żarówki.

W Audi A6 na jeden reflektor zastosowano 4 moduły jednodiodowe (światła drogowe), 5 modułów dwudiodowych odpowiadających za światła mijania i 24 diody służące do jazdy dziennej znane z podstawowej oferty katalogowej. Pobór mocy jest analogiczny jak w reflektorze zastosowanym w modelu A8.

Wybrane dla Ciebie

Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta