Volkswagen ma nowego szefa. Jest nim Ralf Brandstaetter

Herbert Diess, który dotychczas pełnił rolę prezesa koncernu Volkswagena, jak i samej marki Volkswagen, oddał jedno ze stanowisk Ralfowi Brandstaetterowi, posiadającemu kilka dekad doświadczenia w branży.

Ralf Brandstaetter pracuje w Volkswagenie od 1993 roku.Ralf Brandstaetter pracuje w Volkswagenie od 1993 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Herbert Diess szefem koncernu, a Ralf Brandstaetter dyrektorem generalnym marki Volkswagen - tak w wyniku decyzji zarządu Volkswagen AG wyglądają dwa najważniejsze stanowiska w firmie. Tym samym Diess przestał być jednoczesnym prezesem koncernu i samej marki Volkswagen.

Co to oznacza dla niemieckiego giganta? Podział stanowisk z pewnością pozwoli każdemu z dyrektorów lepiej skupić się na swoich zadaniach - Diess zajmie się Volkswagenem jako ogółem zrzeszającym wiele marek, a Brandstaetter wesprze strategiczny rozwój samego producenta z Wolfsburga.

"Ralf Brandstaetter jest jednym z najbardziej doświadczonych menedżerów w firmie. W ciągu ostatnich dwóch lat z powodzeniem przewodził Volkswagenowi jako dyrektor operacyjny i odegrał kluczową rolę w kształtowaniu transformacji marki”- powiedział dyrektor generalny koncernu Volkswagen AG, dr Herbert Diess.

Brandstaetter może pochwalić się bardzo bogatym doświadczeniem w Volkswagenie, z którym zaczął swoją przygodę w 1993 roku. Początkowo odpowiadał za zaopatrzenie komponentów podwozia i układu napędowego. W 2003 roku zarządzał wdrożeniami nowych modeli, by 2 lata później przenieść się do Seata, gdzie pełnił m.in. stanowiska szefa zakupów oraz dyrektora produktowego.

W 2015 roku mianowano go generalnym przedstawicielem Volkswagen AG, a w 2018 dyrektorem operacyjnym Volkswagen Passenger Cars. 1 lipca 52-latek awansuje na dyrektora generalnego, który w najbliższych latach poprowadzi markę z naciskiem na rozwój elektromobilności i zwiększenie konkurencyjności Volkswagena w segmencie pojazdów elektrycznych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów