Volkswagen ma nowego szefa. Jest nim Ralf Brandstaetter

Herbert Diess, który dotychczas pełnił rolę prezesa koncernu Volkswagena, jak i samej marki Volkswagen, oddał jedno ze stanowisk Ralfowi Brandstaetterowi, posiadającemu kilka dekad doświadczenia w branży.

Ralf Brandstaetter pracuje w Volkswagenie od 1993 roku.Ralf Brandstaetter pracuje w Volkswagenie od 1993 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Herbert Diess szefem koncernu, a Ralf Brandstaetter dyrektorem generalnym marki Volkswagen - tak w wyniku decyzji zarządu Volkswagen AG wyglądają dwa najważniejsze stanowiska w firmie. Tym samym Diess przestał być jednoczesnym prezesem koncernu i samej marki Volkswagen.

Co to oznacza dla niemieckiego giganta? Podział stanowisk z pewnością pozwoli każdemu z dyrektorów lepiej skupić się na swoich zadaniach - Diess zajmie się Volkswagenem jako ogółem zrzeszającym wiele marek, a Brandstaetter wesprze strategiczny rozwój samego producenta z Wolfsburga.

"Ralf Brandstaetter jest jednym z najbardziej doświadczonych menedżerów w firmie. W ciągu ostatnich dwóch lat z powodzeniem przewodził Volkswagenowi jako dyrektor operacyjny i odegrał kluczową rolę w kształtowaniu transformacji marki”- powiedział dyrektor generalny koncernu Volkswagen AG, dr Herbert Diess.

Brandstaetter może pochwalić się bardzo bogatym doświadczeniem w Volkswagenie, z którym zaczął swoją przygodę w 1993 roku. Początkowo odpowiadał za zaopatrzenie komponentów podwozia i układu napędowego. W 2003 roku zarządzał wdrożeniami nowych modeli, by 2 lata później przenieść się do Seata, gdzie pełnił m.in. stanowiska szefa zakupów oraz dyrektora produktowego.

W 2015 roku mianowano go generalnym przedstawicielem Volkswagen AG, a w 2018 dyrektorem operacyjnym Volkswagen Passenger Cars. 1 lipca 52-latek awansuje na dyrektora generalnego, który w najbliższych latach poprowadzi markę z naciskiem na rozwój elektromobilności i zwiększenie konkurencyjności Volkswagena w segmencie pojazdów elektrycznych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥