Volkswagen ma nowego szefa. Jest nim Ralf Brandstaetter

Herbert Diess, który dotychczas pełnił rolę prezesa koncernu Volkswagena, jak i samej marki Volkswagen, oddał jedno ze stanowisk Ralfowi Brandstaetterowi, posiadającemu kilka dekad doświadczenia w branży.

Ralf Brandstaetter pracuje w Volkswagenie od 1993 roku.Ralf Brandstaetter pracuje w Volkswagenie od 1993 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Herbert Diess szefem koncernu, a Ralf Brandstaetter dyrektorem generalnym marki Volkswagen - tak w wyniku decyzji zarządu Volkswagen AG wyglądają dwa najważniejsze stanowiska w firmie. Tym samym Diess przestał być jednoczesnym prezesem koncernu i samej marki Volkswagen.

Co to oznacza dla niemieckiego giganta? Podział stanowisk z pewnością pozwoli każdemu z dyrektorów lepiej skupić się na swoich zadaniach - Diess zajmie się Volkswagenem jako ogółem zrzeszającym wiele marek, a Brandstaetter wesprze strategiczny rozwój samego producenta z Wolfsburga.

"Ralf Brandstaetter jest jednym z najbardziej doświadczonych menedżerów w firmie. W ciągu ostatnich dwóch lat z powodzeniem przewodził Volkswagenowi jako dyrektor operacyjny i odegrał kluczową rolę w kształtowaniu transformacji marki”- powiedział dyrektor generalny koncernu Volkswagen AG, dr Herbert Diess.

Brandstaetter może pochwalić się bardzo bogatym doświadczeniem w Volkswagenie, z którym zaczął swoją przygodę w 1993 roku. Początkowo odpowiadał za zaopatrzenie komponentów podwozia i układu napędowego. W 2003 roku zarządzał wdrożeniami nowych modeli, by 2 lata później przenieść się do Seata, gdzie pełnił m.in. stanowiska szefa zakupów oraz dyrektora produktowego.

W 2015 roku mianowano go generalnym przedstawicielem Volkswagen AG, a w 2018 dyrektorem operacyjnym Volkswagen Passenger Cars. 1 lipca 52-latek awansuje na dyrektora generalnego, który w najbliższych latach poprowadzi markę z naciskiem na rozwój elektromobilności i zwiększenie konkurencyjności Volkswagena w segmencie pojazdów elektrycznych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł