Volkswagen ma nowego szefa. Jest nim Ralf Brandstaetter

Herbert Diess, który dotychczas pełnił rolę prezesa koncernu Volkswagena, jak i samej marki Volkswagen, oddał jedno ze stanowisk Ralfowi Brandstaetterowi, posiadającemu kilka dekad doświadczenia w branży.

Ralf Brandstaetter pracuje w Volkswagenie od 1993 roku.Ralf Brandstaetter pracuje w Volkswagenie od 1993 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Herbert Diess szefem koncernu, a Ralf Brandstaetter dyrektorem generalnym marki Volkswagen - tak w wyniku decyzji zarządu Volkswagen AG wyglądają dwa najważniejsze stanowiska w firmie. Tym samym Diess przestał być jednoczesnym prezesem koncernu i samej marki Volkswagen.

Co to oznacza dla niemieckiego giganta? Podział stanowisk z pewnością pozwoli każdemu z dyrektorów lepiej skupić się na swoich zadaniach - Diess zajmie się Volkswagenem jako ogółem zrzeszającym wiele marek, a Brandstaetter wesprze strategiczny rozwój samego producenta z Wolfsburga.

"Ralf Brandstaetter jest jednym z najbardziej doświadczonych menedżerów w firmie. W ciągu ostatnich dwóch lat z powodzeniem przewodził Volkswagenowi jako dyrektor operacyjny i odegrał kluczową rolę w kształtowaniu transformacji marki”- powiedział dyrektor generalny koncernu Volkswagen AG, dr Herbert Diess.

Brandstaetter może pochwalić się bardzo bogatym doświadczeniem w Volkswagenie, z którym zaczął swoją przygodę w 1993 roku. Początkowo odpowiadał za zaopatrzenie komponentów podwozia i układu napędowego. W 2003 roku zarządzał wdrożeniami nowych modeli, by 2 lata później przenieść się do Seata, gdzie pełnił m.in. stanowiska szefa zakupów oraz dyrektora produktowego.

W 2015 roku mianowano go generalnym przedstawicielem Volkswagen AG, a w 2018 dyrektorem operacyjnym Volkswagen Passenger Cars. 1 lipca 52-latek awansuje na dyrektora generalnego, który w najbliższych latach poprowadzi markę z naciskiem na rozwój elektromobilności i zwiększenie konkurencyjności Volkswagena w segmencie pojazdów elektrycznych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było