PSA i FCA podpisały oficjalnie umowę. Czwarta siła w motoryzacji jest już faktem

Rady nadzorcze francuskiego Peugeota i włoskiego Fiata podpisały umowę, dzięki której powstał zapowiadany dwa tygodnie temu nowy koncern motoryzacyjny. W jego skład będzie wchodziło kilkanaście marek z Europy, USA i Azji, co da mu miejsce jednej z największych potęg całego przemysłu.

Jeden z architektów fuzji: szef koncernu PSA Carlos Tavares (fot. PSA)
Jeden z architektów fuzji: szef koncernu PSA Carlos Tavares (fot. PSA)
Mateusz Żuchowski

18.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 16:58

Ostatnie dwa tygodnie zostały poświęcone na negocjacje szczegółów umowy, która wcześniej wywoływała zastrzeżenia rządu amerykańskiego i udziałowców francuskiej firmy. Kilka godzin temu udało się doprowadzić do porozumienia, które normuje już dokładne warunki finansowe i strukturę nowego tworu. W myśl tego dokumentu, nad którym pracował zespół około pięćdziesięciu przedstawicieli obydwu firm, powstał właśnie warty około 45 miliardów euro gigant, który będzie czwartą, a być może nawet trzecią siłą światowego przemysłu motoryzacyjnego.

Wśród nowych ustaleń znalazł się między innymi zapis o sprzedaży 12,2 proc. udziałów Peugeota należących do chińskiego Dongfenga z powrotem francuskiemu producentowi. Decyzja ta otworzyła możliwość zaakceptowania fuzji przez amerykańską administrację, która obecnie blokuje gospodarcze powiązania z Chinami. Ważną częścią koncernu Fiata jest Chrysler i związane z nią marki, które mają bardzo silną pozycję na rodzimym rynku.

Ostatnim krokiem niezbędnym do dokończenia operacji jest już teraz zaakceptowanie fuzji przez udziałowców jednej i drugiej firmy. Głosowania mają odbyć się kolejnej jesieni, a proces scalania w jeden podmiot ma zostać ukończony do końca przyszłego roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
rynekfcagrupa psa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)