Premiera Moto Guzzi Stelvio

Amerykański dziennikarz - Bart Madosn na górzystych drogach Włoch oraz Stanów Zjednoczonych testował najnowszy model Moto Guzzi - o nazwie Stelvio. Motocykl ma być alternatywą dla popularnego BMW GS i przeznaczony do jazdy nazwanej "touring-adventure" (z ang. touring i przygoda).

Obraz
Damian Zarzycki

Amerykański dziennikarz - Bart Madosn na górzystych drogach Włoch oraz Stanów Zjednoczonych testował najnowszy model Moto Guzzi - o nazwie Stelvio. Motocykl ma być alternatywą dla popularnego BMW GS i przeznaczony do jazdy nazwanej "touring-adventure" (z ang. touring i przygoda).

Motocykl napędzany jest silnikiem typu V-Twin o pojemności 1151cc. Maszyna jest żwawa, szczególnie na wyższych obrotach. Podczas badań wykaz komputerowy pokazał, że Stelvio posiada 90 koni mechanicznych. Zaopatrzony został on w tarcze hamulcowe od Brembo oraz sześciobiegową skrzynię biegów. Jak zapewnia tester pierwszy bieg idealny jest dla dokładnej jazdy np. dokładnego manewrowania natomiast ostatni - szósty bieg stworzony został z myślą o spokojnej turystycznie jeździe.

Obraz

-* Kiedy pierwszy raz miałem kontakt z Moto Guzzi - *tłumaczy Madsen - wydawał mi się ciężki i nieporęczny, jednak na drodze okazało się, że poręczny, komfortowy w prowadzeniu i dość cichy.

Przejście z jednego biegu na drugi jest praktycznie niewyczuwalne. Wejście w zakręt nie jest tak szybkie jak przy sportowych maszynach, ale kierowca ma poczucie stabilności maszyny. Odpowiada za to wysoko umiejscowniony punkt ciężkości. Stelvio określany jest mianem "SUV-a wśród jednośladów". Nawet z dużą ilością bagażów nie ma problemu z utrzymywaniem prostej linii podczas jazdy. Opony Pirelli Scorpion sprowokowały testera do off-roadu, ale szybko okazało się, że Moto Guzzi nie jest do tego przeznaczony.

Obraz

Jeśli chodzi o touring natomiast Stelvio sprawdza się doskonale. Atutami jest komfortowa jazda, wygodna pozycja motocyklisty, wygodne siedzisko, czy wysoka szybka chroniące przed wiatrem. Testerzy wykryli jednak dość poważną wadę - niewielki bak powoduje, że co jakiś czas trzeba szukać stacji benzynowej, co podczas turystycznej jazdy jest męczące. Poza tym na panelu informującym o ilości paliwa w baku są tylko 3 ikonki - pełne, połowa baku i pusty.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥