Premiera Moto Guzzi Stelvio

Amerykański dziennikarz - Bart Madosn na górzystych drogach Włoch oraz Stanów Zjednoczonych testował najnowszy model Moto Guzzi - o nazwie Stelvio. Motocykl ma być alternatywą dla popularnego BMW GS i przeznaczony do jazdy nazwanej "touring-adventure" (z ang. touring i przygoda).

Obraz
Damian Zarzycki

Amerykański dziennikarz - Bart Madosn na górzystych drogach Włoch oraz Stanów Zjednoczonych testował najnowszy model Moto Guzzi - o nazwie Stelvio. Motocykl ma być alternatywą dla popularnego BMW GS i przeznaczony do jazdy nazwanej "touring-adventure" (z ang. touring i przygoda).

Motocykl napędzany jest silnikiem typu V-Twin o pojemności 1151cc. Maszyna jest żwawa, szczególnie na wyższych obrotach. Podczas badań wykaz komputerowy pokazał, że Stelvio posiada 90 koni mechanicznych. Zaopatrzony został on w tarcze hamulcowe od Brembo oraz sześciobiegową skrzynię biegów. Jak zapewnia tester pierwszy bieg idealny jest dla dokładnej jazdy np. dokładnego manewrowania natomiast ostatni - szósty bieg stworzony został z myślą o spokojnej turystycznie jeździe.

Obraz

-* Kiedy pierwszy raz miałem kontakt z Moto Guzzi - *tłumaczy Madsen - wydawał mi się ciężki i nieporęczny, jednak na drodze okazało się, że poręczny, komfortowy w prowadzeniu i dość cichy.

Przejście z jednego biegu na drugi jest praktycznie niewyczuwalne. Wejście w zakręt nie jest tak szybkie jak przy sportowych maszynach, ale kierowca ma poczucie stabilności maszyny. Odpowiada za to wysoko umiejscowniony punkt ciężkości. Stelvio określany jest mianem "SUV-a wśród jednośladów". Nawet z dużą ilością bagażów nie ma problemu z utrzymywaniem prostej linii podczas jazdy. Opony Pirelli Scorpion sprowokowały testera do off-roadu, ale szybko okazało się, że Moto Guzzi nie jest do tego przeznaczony.

Obraz

Jeśli chodzi o touring natomiast Stelvio sprawdza się doskonale. Atutami jest komfortowa jazda, wygodna pozycja motocyklisty, wygodne siedzisko, czy wysoka szybka chroniące przed wiatrem. Testerzy wykryli jednak dość poważną wadę - niewielki bak powoduje, że co jakiś czas trzeba szukać stacji benzynowej, co podczas turystycznej jazdy jest męczące. Poza tym na panelu informującym o ilości paliwa w baku są tylko 3 ikonki - pełne, połowa baku i pusty.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł