Powiedz "hey" nowej rodzinie Fiata 500. Asystent Google pomoże tu w codziennych sprawach

To nie pierwszy raz, kiedy koncerny informatyczne i motoryzacyjne nawiązują współpracę. Fiat postanowił pójść na całość i zaczepił potentata – Google’a. Zaowocowało to stworzeniem specjalnej serii 500 Hey Google, która ma zapewnić użytkownikowi lepszą komunikację z samochodem.

Nowy system oparty na Asystencie Google'a ma sprawić, ze komunikacja z autem będzie jeszcze sprawniejsza
Nowy system oparty na Asystencie Google'a ma sprawić, ze komunikacja z autem będzie jeszcze sprawniejsza
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Fiat

Można powiedzieć, że współczesne samochody niemal żyją multimediami, zyskując coraz to nowsze, mające rzecz jasna ułatwić i umilić użytkowanie, funkcje. O ile nie dziwi np. nawiązanie łączności przez telefon z modelami z wyższych segmentów, tak podobne opcje coraz chętniej goszczą także w bardziej przyziemnych modelach.

Fiat, ciągnąc już 14. rok swoją odrodzoną legendę (oraz nieco krócej jej rodzinno-crossoverowe pochodne), która wciąż przynosi Włochom niebywałe zyski, postanowił pójść podobnym szlakiem. W końcu jak długo można wymyślać coraz to nowsze serie oparte na znanych domach mody. A skoro cyfryzacja postępuje, to Włosi nawiązali współpracę z jednym z największych graczy w świecie informatyki – Googlem, z którym już kilka lat temu wspólnie pracowali nad systemami autonomicznymi. Efektem ostatnich prac jest nowa rodzina 500-ek z serii Hey Google.

Fiat 500 Hey Google
Fiat 500 Hey Google© fot. mat. prasowe/Fiat

Najważniejszym elementem auta jest integracja systemu Mopar Connect z usługami Asystenta Google w "My Fiat Action", która ma przede wszystkim zapewnić użytkownikowi sprawną i szybką komunikację z samochodem. W jaki sposób? Ma się to odbywać za pomocą smartfona lub specjalnego wyświetlacza Google Nest Hub, który wchodzi w skład pakietu powitalnego po zakupie 500-ki, 500X lub 500L z serii Hey Google.

Po wybudzeniu systemu frazą "Hey Google" będziemy mogli dowiedzieć się szeregu informacji o naszym aucie, np. gdzie jest zaparkowany, ile ma paliwa, jak szybko dotrzemy we wskazane przez nas miejsce, biorąc pod uwagę wspomniane zmienne oraz na pewno domknęliśmy drzwi lub uruchomiliśmy alarm. Oprócz tego mamy też możliwość zdalnego sterowania zamkiem drzwi lub bagażnika oraz światłami awaryjnymi, co może się przydać, jeśli szukamy naszego auta na parkingu pełnym innych 500-ek.

Fiat Hey Google
Fiat Hey Google© fot. mat. prasowe/Fiat

Przydatne funkcje znajdą też opiekunowie flot czy rodzice. Istnieje bowiem możliwość nie tylko zdalnego sprawdzenia np. pokonanej dziennej liczby kilometrów, ale także wysyłania powiadomień w przypadku przekroczenia ustalonej granicy prędkości lub wyjechania poza wyznaczony obszar.

Jak to bywa w przypadku Fiata, na nowinkach multimedialnych się nie skończyło. Auta z serii Hey Google będą się także wyróżniać stylistycznymi dodatkami. We wszystkich przypadkach (500, 500X i 500L), motywem przewodnim będzie biało-czarne nadwozie, przy czym jasny kolor odwołuje się do strony startowej Google. Oprócz tego na błotnikach zagoszczą emblematy "Hey Google", a na słupkach – kolorowe elementy odnoszące się do kolorystyki informatycznego potentata.

Fiat Hey Google
Fiat Hey Google© fot. mat. prasowe/Fiat

Motyw "Hey Google" odnajdziemy także na fotelach czy ekranie powitalnym 7-calowego ekranu multimediów. Wyboru nie będzie też jeśli chodzi o wykończenie deski rozdzielczej – w tej wersji ma ona matowo-szary kolor, a logo "500" wykończone jest na biało.

Rodzina google’owych 500-ek niebawem zagości w salonach. Ceny na razie nie są znane

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
FiatFiat 500Fiat 500X

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.