Porsche rozwija współpracę z Google. Sparzyło się na oprogramowaniu VAG-a

Porsche rozwija współpracę z Google. Sparzyło się na oprogramowaniu VAG‑a

Porsche stawia na rozwój na wpół autorskiego oprogramowania
Porsche stawia na rozwój na wpół autorskiego oprogramowania
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Kamil Niewiński
19.04.2024 21:57, aktualizacja: 22.04.2024 10:25

Porsche straciło naprawdę wiele czasu i pieniędzy na problemach firmy Cariad, podlegającej pod koncern Volkswagena. To właśnie dlatego marka do aspektu oprogramowania zamierza podejść w inny sposób.

Grupa Volkswagena w celu rozwijania swojego autorskiego oprogramowania postanowiła stworzyć osobną spółkę, która była i jest skupiona na tym konkretnym zadaniu. Cariad powołano do życia w 2019 r., a wydzielenie całego działu miało pozwolić na znaczną poprawę procesu rozwojowego i wkroczenie na wyższy poziom pod kątem software’u.

Mówiło się nawet o tym, że w 2026 r. firma miała przedstawić oprogramowanie umożliwiające korzystanie z 4. stopnia jazdy autonomicznej. Na tym poziomie kierowca może stać się pasażerem, a pojazd nie potrzebuje żadnej kontroli. Rzeczywistość okazała się jednak zgoła inna, a Cariad wyłożył się na procesie rozwojowym nowych systemów informatycznych. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Spółka przekroczyła pierwotnie przygotowany dla niej budżet, a także nie osiągnęła wyznaczonych celów. Jej wewnętrzne kłopoty okazały się bezpośrednią przyczyną opóźnienia premiery elektrycznego Porsche Macana oraz Audi Q6 e-tron. Doprowadziło to też do całkowitej przebudowy pionu zarządzającego i restrukturyzacji Cariada, powiązanej z mocnym cięciem kosztów.

Porsche zostało bezpośrednio dotknięte tymi problemami. Elektryczny Macan opóźnił się o ponad dwa lata, a centrum analityczne McKinsey szacuje straty Niemców na nawet 3 miliardy euro. Ostatecznie marka ze Stuttgartu postanowiła skorzystać z Android Automotive. Teraz, jak informuje "Automotive News Europe", współpraca pomiędzy Porsche i Google ma zostać jeszcze bardziej zacieśniona. 

Platforma w wersji 1.2, która zadebiutowała w najnowszym Macanie, obecnie znajduje się na etapie poprawiania stabilności. W 2025 r. jednak, przy premierze nowego Boxstera i Caymana, ma zostać rozbudowana o dostęp do Map Google, Asystenta Google i innych aplikacji bezpośrednio ze Sklepu Play. Ma to być również otwarty interfejs, dzięki czemu będzie można go z łatwością dostosować w zależności od rynku i państwa.

Tak zwany "mieszany ekosystem" ma łączyć rozwiązania oferowane przez Google’a i Porsche. Tym samym Niemcy pokazują, że pod tym kątem rzeczywiście wolą iść swoją własną ścieżką niż ponownie podejmować ryzyko.

System nie jest jedynym technologicznym smaczkiem rozwijanym bezpośrednio przez markę. W marcu 2024 r. nawiązała ona współpracę ze start-upem Applied Intuition. Dostawca ten nie tylko będzie wspomagać rozwój oprogramowania, ale zajmie się kwestią "zmniejszenia zależności od dostawców czarnych skrzynek".

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)