Porsche marzeń – 959 Canepa Motorsport

Singer, Lightspeed czy Kaege to uwielbiane przez nas firmy, które z klasycznego Porsche 911 potrafią nowoczesnymi technologiami produkcji wyciągnąć jeszcze więcej klasyki i stylu. Jak się okazuje, nie tylko kultowe dziewięćset jedenastki nadają się do przeróbki na restomod. Równie interesujący może być egzotyczny 959.

Samochód, który możecie tu podziwiać, został przygotowany przez firmę Canepa Motorsport. Jej założycielem jest były kierowca wyścigowy Bruce Canepa. Amerykanin zasłynął z udziału w takich seriach jak IMSA czy Trans-Am.
Samochód, który możecie tu podziwiać, został przygotowany przez firmę Canepa Motorsport. Jej założycielem jest były kierowca wyścigowy Bruce Canepa. Amerykanin zasłynął z udziału w takich seriach jak IMSA czy Trans-Am.
Marcin Łobodziński

23.08.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:14

Porsche 959 produkowane w latach 1986-1989, napędzane 2,8-litrowym bokserem z turbo, rozwijało fabrycznie moc 450 KM. Jak przystało na porządny tuning w tym stylu, osiągi silnika w tym egzemplarzu znacznie poprawiono. 774 KM i 861 Nm to parametry godne samochodu sportowego z najwyższej półki.
Porsche 959 produkowane w latach 1986-1989, napędzane 2,8-litrowym bokserem z turbo, rozwijało fabrycznie moc 450 KM. Jak przystało na porządny tuning w tym stylu, osiągi silnika w tym egzemplarzu znacznie poprawiono. 774 KM i 861 Nm to parametry godne samochodu sportowego z najwyższej półki.
Modyfikacjom poddano układ doładowania ze sprężarkami Borg Warner. Warto przypomnieć, że w modelu 959 po raz pierwszy zastosowano doładowanie sekwencyjne.
Modyfikacjom poddano układ doładowania ze sprężarkami Borg Warner. Warto przypomnieć, że w modelu 959 po raz pierwszy zastosowano doładowanie sekwencyjne.
Nowe jest również sprzęgło o wyższej wytrzymałości oraz układ wydechowy i strojenie jednostki sterującej pracą silnika.
Nowe jest również sprzęgło o wyższej wytrzymałości oraz układ wydechowy i strojenie jednostki sterującej pracą silnika.
Modyfikacje pozwalają rozpędzić się tym cudem do 100 km/h w 2,4 s i rozwinąć prędkość maksymalną 370 km/h. Są to osiągi godne topowego, współczesnego Porsche 911 Turbo S, a nawet nieprodukowanego już 918 Spyder.
Modyfikacje pozwalają rozpędzić się tym cudem do 100 km/h w 2,4 s i rozwinąć prędkość maksymalną 370 km/h. Są to osiągi godne topowego, współczesnego Porsche 911 Turbo S, a nawet nieprodukowanego już 918 Spyder.
Samochód ma tytanowe sprężyny zawieszenia, które były dostępne w wersji Sport oraz lekkie obręcze kół z magnezu – także stosowane w modelu produkcyjnym, za dopłatą. Seryjnie montowano ogumienie Bridgestone RE71 typu runflat.
Samochód ma tytanowe sprężyny zawieszenia, które były dostępne w wersji Sport oraz lekkie obręcze kół z magnezu – także stosowane w modelu produkcyjnym, za dopłatą. Seryjnie montowano ogumienie Bridgestone RE71 typu runflat.
Kabina samochodu jest starannie odrestaurowana i wygląda perfekcyjnie dzięki nowej, skórzanej tapicerce i tkaninom oraz dywanikom. Szkoda, że nie wiemy ile trzeba zapłacić za takie dzieło sztuki.
Kabina samochodu jest starannie odrestaurowana i wygląda perfekcyjnie dzięki nowej, skórzanej tapicerce i tkaninom oraz dywanikom. Szkoda, że nie wiemy ile trzeba zapłacić za takie dzieło sztuki.
W czasie gdy produkowano ten model, niektórzy narzekali na podobieństwo z modelem 911. Dziś może to być zaleta, ponieważ łatwiej zdobyć niektóre elementy wnętrza.
W czasie gdy produkowano ten model, niektórzy narzekali na podobieństwo z modelem 911. Dziś może to być zaleta, ponieważ łatwiej zdobyć niektóre elementy wnętrza.
Pewnie większość z was wie, co oznacza G na drążku zmiany biegów. Jeżeli nie, to informujemy, że to przełożenie Gelande, z niemieckiego - terenowe. To nie pomyłka! Bardzo niski bieg przydawał się w jeździe po bezdrożach, a przypominamy też, że 959 brało udział w Rajdzie Paryż-Dakar.
Pewnie większość z was wie, co oznacza G na drążku zmiany biegów. Jeżeli nie, to informujemy, że to przełożenie Gelande, z niemieckiego - terenowe. To nie pomyłka! Bardzo niski bieg przydawał się w jeździe po bezdrożach, a przypominamy też, że 959 brało udział w Rajdzie Paryż-Dakar.
Zdolności tak szosowe jak i terenowe poprawia tu napęd 4x4 z automatycznie dołączanym przodem. Całością steruje elektronika. Ten wskaźnik informuje nie tylko o programie jazdy, jaki został wybrany, ale także o procentowym udziale w napędzie każdej z osi. Tak jest zresztą do dziś w nowych modelach 911, tylko wszystko w formie elektronicznej.
Zdolności tak szosowe jak i terenowe poprawia tu napęd 4x4 z automatycznie dołączanym przodem. Całością steruje elektronika. Ten wskaźnik informuje nie tylko o programie jazdy, jaki został wybrany, ale także o procentowym udziale w napędzie każdej z osi. Tak jest zresztą do dziś w nowych modelach 911, tylko wszystko w formie elektronicznej.
Ta część auta wyraźnie informuje nas, że mamy tu do czynienia z odmianą Sport. Była też wersja z siedzeniami z tyłu. Nazywała się Comfort.
Ta część auta wyraźnie informuje nas, że mamy tu do czynienia z odmianą Sport. Była też wersja z siedzeniami z tyłu. Nazywała się Comfort.
Mimo to samochód ma także jako taki bagażnik
Mimo to samochód ma także jako taki bagażnik
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)