WAŻNE
TERAZ

Prokuratura działa ws. Ziobry. Jest postanowienie po decyzji Sejmu

Porsche i nowe technologie

Napęd hybrydowy jest pieśnią przyszłości. Coraz więcej koncernów decyduje się na wprowadzenie alternatywnych silników do większej liczby swoich aut. Porsche idzie dalej – chce uczynić hybrydy przedmiotem codziennego użytku.

Obraz
Piotr Mazanek

Napęd hybrydowy jest pieśnią przyszłości. Coraz więcej koncernów decyduje się na wprowadzenie alternatywnych silników do większej liczby swoich aut. Porsche idzie dalej – chce uczynić hybrydy przedmiotem codziennego użytku.

W Stuttgarcie stale trwają prace nad udoskonaleniem układów hybrydowych, które już zostały wprowadzone do produkcji. Koordynatorem projektu jest Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Badacze nie ograniczają się do zamkniętych przestrzeni i suchych testów. W ramach Stuttgart - Modelowy Region Motoryzacji Elektrycznej (Modellregion Elektromobilität Region Stuttgart) przygotowywane także testy praktyczne z udziałem trzech pojazdów doświadczalnych o napędzie wyłącznie elektrycznym, opartych na Porsche Boxster.

Testy praktyczne mają się rozpocząć na początku przyszłego roku. Trzy samochody bazujące na Porsche Boxter mają dać naukowcom przekrój technologicznego postępu. Efektem prowadzonych w terenie prób mają być również dalsze ustalenia dotyczące infrastruktury niezbędnej dla rozwoju motoryzacji elektrycznej, zachowań użytkowników oraz wymagań odnośnie przyszłych produktów.

Michael Macht, Prezydent i CEO Porsche AG skomentował prace naukowe prowadzone przez swój koncern:

„W naszej ofercie na pewno znajdzie się elektryczny samochód sportowy. Jednak taki pomysł ma sens tylko wtedy, jeżeli będzie to model porównywalny pod względem osiągów i zasięgu jazdy do obecnych samochodów sportowych.”

Technologie przyjazne środowisku to nie tylko pieśń przyszłości. Już dzisiaj Porsche może pochwalić się imponującym modelem koncepcyjnym 918 Spyder. Ten samochód sportowy legitymuje się wysokimi osiągami dzięki połączeniu silnika centralnego z układem hybrydowym. Dzięki temu poziom emisji CO2 jest w tym aucie bardzo niski, wynosi jedynie 70g/km. Co więcej zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km wg (Nowy Europejski Cykl Jazdy), towarzyszy osiągom samochodu supersportowego o mocy znacznie przekraczającej 600 KM!

Obraz

918 Spyder to nie wszystko. Musimy jeszcze wspomnieć o Porsche 911 GT3 R Hybrid. Układ hybrydowy w tym samochodzie został opracowany specjalnie dla potrzeb wyścigów; składa się z dwóch umieszczonych przy przedniej osi silników elektrycznych o mocy 82 KM każdy, wspomagających 480-konny sześciocylindrowy silnik znajdujący się z tyłu. Zamiast konwencjonalnych akumulatorów zastosowano tu układ magazynowania energii, ładowany podczas hamowania poprzez elektryczne koło zamachowe, które następnie podczas przyspieszania zasila silniki elektryczne. Model 911 GT3 R Hybrid zademonstrował już swój potencjał wyczynowy podczas słynnego 24-godzinnego wyścigu 24 Hours of Nürburgring w Niemczech.

Wprowadzając model Cayenne S Hybrid, Porsche oferuje swój pierwszy samochód produkcyjny zdolny do jazdy z użyciem samej energii elektrycznej. Cayenne S Hybrid osiąga moc maksymalną 380 KM, zużywając tylko 8,2 l paliwa na 100 km wg NEDC, a ponadto wyróżnia go obniżenie emisji CO2 do zaledwie 193 g/km. Ta sama technologia hybrydowa znajdzie również zastosowanie w modelu Panamera S Hybrid, którego wprowadzenie na rynek przewiduje się na przyszły rok.

Podsumowując Porsche wyznaczyło nowy trend, który możemy nazwać technologicznie zaawansowanym i przyjaznym środowisku. Jeśli prace prowadzone w Stuttgarcie będą przynosiły widoczne efekty to być może za kilka lat hybrydy staną się codziennością we wszystkich samochodach produkowanych przez niemiecki koncern.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów