Polestar 4 już oficjalnie. To najmocniejszy model marki

Polestar rozbudowuje ofertę o kolejny model. To świetnie wyglądający crossover 4, który łączy cechy SUV-a i coupe. Auto czerpie wiele z pokazanego wcześniej konceptu, a w topowej wersji zaskakuje mocą.

Polestar 4Polestar 4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Polestar
Aleksander Ruciński

Oto najszybszy samochód w historii marki. Owszem, Polestar 1 miał więcej mocy, ale to czwórka przyspiesza do setki w zaledwie 3,8 sekundy. Wszystko dzięki dwóm elektrycznym silnikom generującym łącznie 544 KM mocy i 686 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Będzie też słabsza, jednosilnikowa wersja Long Range z 272-konnym motorem. W połączeniu z akumulatorem o pojemności 102 kWh ma przejechać blisko 600 km na jednym ładowaniu. Samo ładowanie będzie natomiast całkiem szybkie dzięki obsługiwaniu mocy do 200 kW.

W kwestii rozmiarów, wbrew nazwie, Polestar 4 plasuje się pomiędzy modelami 2 i 3. Ma 4839 mm długości, 2139 mm szerokości i 2999 mm rozstawu osi. Trzeba przyznać, że spore nadwozie wygląda atrakcyjnie. Minimalistyczne linie, chowane klamki czy ostre światła mogą się podobać. Kontrowersje budzi za to całkowity brak tylnej szyby.

Styliści uznali, że tylna szyba to zbędny dodatek
Styliści uznali, że tylna szyba to zbędny dodatek © Materiały prasowe | Polestar

Przedstawiciele Polestara twierdzą, że taki zabieg pozwolił wygospodarować znacznie więcej miejsca nad głową, a kwestię widoczności i tak rozwiązują kamery. Ciekawe, czy klienci będą równie optymistyczni...

Samo wnętrze jest podobno wyjątkowo przestronne, a przy tym nowoczesne. Kokpit składa się przede wszystkim z dwóch ekranów – małego przed kierowcą i centralnego o przekątnej 15,4 cala. Wzorem innych aut ze Szwecji zastosowano tu multimedia Google ze zdalnymi aktualizacjami i stałym połączeniem z siecią.

Więcej szczegółów dotyczących nowego Polestara poznamy bliżej końcówki roku. Produkcja wystartuje w listopadzie w Chinach, a pierwsze sztuki trafią do klientów na początku 2024 roku.

  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Styliści uznali, że tylna szyba to zbędny dodatek
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
  • Polestar 4
[1/27] Polestar 4 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Polestar
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł