Polecali auta Tesli, więc dostaną darmowego Roadstera. Niezwykły program producenta
Tesla Roadster ma wejść do sprzedaży w 2020 roku, ale niektórzy już mają zaklepane swoje egzemplarze. Co więcej, nie będą ich kosztować ani grosza. Wszystko za sprawą programu poleceń amerykańskiego producenta.
05.10.2018 | aktual.: 01.10.2022 16:47
Pod koniec 2017 roku Tesla pokazała drugą generację Roadstera. Ma to być najszybsze auto świata. Kropka. Sprint od 0 do 60 mil na godzinę (96 km/h) zajmie 1,9 sekundy, prędkość maksymalna ma przekroczyć 250 mil na godzinę (ponad 402 km/h), a do tego pomieści 4 osoby na pokładzie oraz przejedzie ponad 1000 km na jednym ładowaniu. Co prawda samochód na prezentacji był tylko konceptem, ale jeśli firmie Muska uda się dotrzymać obietnicy, będę zbierał szczękę z podłogi.
Gdyby tego było mało, Tesla Roadster będzie nadzwyczaj tania. Tak, wiem, kwota 250 tys. dolarów (ponad 900 tys. zł) jest niebotyczna, ale to fragment tego, co trzeba zapłacić za inne wozy o takich osiągach. Producent przygotował też ofertę, dzięki której cena auta wynosi 0 dolarów. Słownie: zero. Wystarczy, że 50 osób kupi samochód Tesli z polecenia i darmowy Roadster będzie czekał w 2020 roku, gdy trafi do produkcji.
Namówienie tak dużej grupy na kupienie auta brzmi jak coś praktycznie niemożliwego, ale odpowiednimi metodami można to zrobić. Jak informuje The Drive, zarówno redaktor naczelny jak i wydawca serwisu Electrek zebrali już odpowiednio dużo osób, by otrzymać po supersamochodzie za darmo. Mało? Ben Sullins, twórca kanału Teslanomics na YouTube, dostanie dwa Roadstery.
Program poleceń działa w Tesli od 2015 roku, a nagrody dla jego członków zmieniają się co jakiś czas. Ostatnia aktualizacja miała miejsce 5 października. Za namówienie jednej osoby do kupna tesli producent wygraweruje dowolny obrazek na szklanej płytce i wyśle ją w kosmos. Przy dwóch osobach można wybrać ładowarkę ścienną z podpisem Elona Muska lub małą Teslę Model S dla dzieci. Trzy polecenia to większe felgi do auta albo tydzień z Modelem S lub X. Kolejna osoba umożliwi dostęp do szybszych aktualizacji samochodów, zaś przy pięciu klientach Tesla zaprasza na kolejną prezentację nowego wozu.
Tesla jasno określa zasady programu. Jest przeznaczony tylko dla ich klientów, którzy nie są pracownikami firmy ani nie są z nią prawnie związani. Jednocześnie podkreśla, że może odmówić wydania nagrody, jeśli ktoś będzie nadużywał swoich możliwości. Taką sytuacją byłoby umieszczanie reklam namawiających do kupna auta, spamowanie czy umieszczanie linku w swoim opisie na portalach społecznościowych.