Pierwsza zapowiedź Hondy Civic X (2017)

Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie zadebiutuje koncept Hondy Civic Hatchback, który będzie zapowiedzią globalnego modelu na rynek europejski i amerykański.

Obraz
Marcin Łobodziński

Już jesienią ubiegłego roku Honda zapowiedziała, że powoli nadchodzi dziesiąta generacja Civica, radykalnie zmienionego w stosunku do obecnej. Sprawa jest prosta. Honda traci udział w europejskim rynku kompaktów od debiutu kontrowersyjnej ósmej generacji, a najnowsza, dziewiąta straciła ponad dwukrotnie w stosunku do ósmej po trzech latach od debiutu. W ubiegłym roku, udział Hondy Civic na rynku europejskim w segmencie kompaktów był, można powiedzieć marginalny, bo wynosił mniej niż 2 proc. Tymczasem nieco inne modele, przeznaczone na rynek amerykański miały się dobrze, a zaprezentowany tam najnowszy Civic został bardzo pozytywnie przyjęty. Europejczykom też się bardziej podoba wersja amerykańska niż to, co mają od kilku lat na Starym Kontynencie. Honda nie mogła postąpić inaczej jak przygotować model globalny, podobny do amerykańskiego, a przeznaczony również na Europę.

Samochód zadebiutuje mniej więcej za rok, bo zapowiadany model produkcyjny planowany jest na początek 2017 roku. Auto ma być produkowane w brytyjskiej fabryce Honda of the UK Manufacturing i dotyczy to również aut przeznaczonych na Stany Zjednoczone. Na chwilę obecną Honda pokazuje nam szkic samochodu, który nawet nie jest wersją produkcyjną, ale od razu widać, w którą stronę zmierza stylistyka. Nietrudno odnaleźć podobieństwa łączące koncept z wersją US-spec. Jeżeli Japończycy znów nie przesadzą z ceną, Honda może wejść do czołówki kompaktów w Europie. Byle tylko nie przesadzili również z odważną stylistyką, bo to akurat im nie służy.

Obraz

Warto ponadto przypomnieć, że Honda przygotowuje małą rewolucję silnikową i właśnie kończy prace nad nową gamą silników benzynowych z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności od 1,0 do 1,5 litra. To oczywiście nas nie dziwi, bo Honda w dziedzinie downsizingu nie rozmienia się na drobne. Wystarczy przypomnieć o silnikach Diesla, w których gamie motor o pojemności 2,2 litra zastąpiono mniejszym o pojemności 1,6 litra.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik