Honda Civic X z doładowanymi silnikami benzynowymi!

Nowa Honda Civic X zadebiutuje już w 2017 roku na rynku europejskim i już teraz wiemy, że do napędu posłużą silniki zbudowane w oparciu o ideę downsizingu.

Obraz
Marcin Łobodziński

Mowa oczywiście o Civicu dziesiątej generacji, a nie Civicu X („iks”). A tak na poważnie, to szykuje nam się bardzo duża zmiana. Powoli docierają do nas informacje, że nowa Honda Civic będzie miała bardziej konserwatywny wygląd niż generacje od VII do IX. Przyglądając się zdjęciom szpiegowskim można nawet odważnie stwierdzić, że będzie bardzo podobna do wersji amerykańskiej. Co więcej, na wybrane rynki powróci również wersja sedan, popularna za Oceanem, nieco mniej na Starym Kontynencie. Auto w wersji sedan US-spec możecie zobaczyć w galerii.

Obraz

Skąd pomysł na tak radykalne zmiany? Otóż Honda potrafi liczyć. Civic bardzo stracił ostatnio na popularności pomimo iż jest jednym z bardziej funkcjonalnych kompaktów na rynku. Niestety dość odważna stylistyka nie podziałała na korzyść tego modelu. Udział Hondy w rynku kompaktów w Europie spadł niemal trzykrotnie z 4,3 % (VIII gen.) do 1,8 % (IX gen.) - po trzech latach od debiutu kolejnych generacji. Czy nowa stylistyka odwróci ten trend? Tego dowiemy się do roku 2020.

Inną, bardzo ważną informacją na temat nowego Civica jest to, że Honda decyduje się na silniki doładowane, a wiec nietrudno się domyślić, że niebawem klasyczne jednostki wolnossące i-VTEC odejdą do historii. Japończycy zdecydowali się na odważny downsizing tak jak w przypadku diesli i zredukują pojemność motorów benzynowych do 1 oraz 1,5 litra. Dwa nowe silniki należą do serii Earth Dreams Technology, tej samej, do której należy nowy motor 2-litrowy Civica Type-R.

Obraz

Oczywiście jak na Hondę przystało, silniki są wyposażone w system zmiennych faz rozrządu. Turbosprężarka ma się charakteryzować niską bezwładnością, najpewniej dzięki bardzo niewielkim rozmiarom i być może za sprawą technologii zmiennej geometrii turbiny, co w silnikach benzynowych jest wciąż rzadkością. Za podawanie paliwa ma odpowiadać bezpośredni wtrysk paliwa. Pod każdym względem nowe silniki turbo będą górowały nad klasycznymi, wolnossącymi. Litrowy ma zastąpić w ofercie motor 1.4 i-VTEC, natomiast 1,5-litrowy znaną i mocną 1.8 i-VTEC.

Nas taka decyzja w ogóle nie dziwi. W porównaniu ze współczesnymi, mniejszymi silnikami doładowanymi, nawet mocny motor 1.8 i-VTEC wydaje się ospały i ma słabą reakcję na dodanie gazu. W dodatku oszczędna jazda wiąże się z pracą w niskim zakresie obrotów, w którym silnik wolnossący prawie nie ma momentu obrotowego. Nowa rodzina VTEC TURBO na pewno zmieni te doświadczenia.

Nowa Honda Civic zadebiutuje podczas wrześniowego salonu Frankfurt Motor Show 2016 i wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku. Modele pięciodrzwiowe będą produkowane wyłącznie w należącej do Hondy fabryce HUM w Swindon w Wielkiej Brytanii.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik