Peugeot 508 - lew zaryczy wiosną
Na rynek wchodzi Peugeot 508. Model będzie produkowany we Francji dla rynku europejskiego, a następnie w Chinach, dla największego rynku na świecie.
01.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:14
Wraz z modelem 508 Peugeot na nowo potwierdza swoją obecność i ambicje na jednym ze swoich historycznych obszarów, czyli w segmencie dużych sedanów. Model dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: sedan (o długości 4,79 m) oraz SW (4,81 m).
Sylwetka auta jest wyważona i nowoczesna. Przednia część nadwozia 508 odzwierciedla najnowszy kierunek stylistyczny Peugeota, którego założenia po raz pierwszy zaprezentowano na przykładzie koncepcyjnego modelu SR1. Uwagę przykuwają tu przede wszystkim elementy osłony chłodnicy, robiące wrażenie unoszących się oraz reflektory o wyraźnie zaznaczonych konturach, podobnie jak pas świateł LED. Z tyłu w sedanie również znajdują się diody LED. Tylne reflektory modelu SW otrzymały natomiast czerwoną obwódkę, która rozświetla się po włączeniu świateł.
Prosty i elegancki styl deski rozdzielczej, użyte materiały, pieczołowite wykończenie, trwałość elementów oraz zastosowane technologie (m.in kolorowy wyświetlacz „Head-Up”, czterostrefowa klimatyzacja, „bezkluczykowy” dostęp do pojazdu i rozruch silnika) – wszystko to pomaga stworzyć ekskluzywną atmosferę we wnętrzu. W wersji SW zastosowano szklany dach o powierzchni 1,62 m2.
Bagażnik ma pojemność 545 litrów w wersji sedan i 660 litrów w SW. Po złożeniu tylnych siedzeń (składają się jednym prostym ruchem) i uzyskaniu płaskiej podłogi, pojemność wzrasta do 1 581 litrów w przypadku sedana i 1 865 litrów w przypadku modelu SW.
Pod maską montowane są silniki o mocy od 112 do 204 KM. Każdy z nich należy do czołówki w swoim segmencie pod względem zarówno zużycia paliwa oraz osiągów, jak i dbałości o środowisko. W przyszłości pojawi się również wersja z technologią HYbrid4, oferująca silnik o mocy 200 KM i napęd na 4 koła, przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 99 g/km. W momencie debiutu rynkowego pojawi się nowa jednostka 2,2-litra HDi FAP 204 KM.
508 będzie dostępny z dwoma typami zawieszenia: z nowymi kolumnami McPhersona z przodu w większości wersji 508 oraz z podwójnymi wahaczami z przodu w odmianie GT, dostosowaną do osiągów silnika 2,2-litra HDi FAP o mocy 204 KM. W salonach nowy flagowy model Peugeota pojawi się wiosną.
Peugeot zaoferuje klientom dwie odmiany benzynowe: 1.6 VTi (120 KM, 160 Nm) i 1.6 THP (156 KM, 240 Nm) oraz Diesle: 1.6 e-HDi (112 KM, 270 Nm), 1.6 HDi (112 KM, 240 Nm), 2.0 HDi (140 KM, 320 Nm), 2.0 HDi (163 KM, 340 Nm) oraz 2.2 HDi (204 KM, 450 Nm). Najtańszy model z silnikiem benzynowym 1,6-litrowym kosztuje 75 800 zł (sedan) oraz 78 800 zł (SW). Najdroższa w gamie jest odmiana z 2,2-litrowym dieslem o mocy 204 KM, która wyceniono na: 134 000 zł (sedan) oraz 139 000 zł (SW). 508 będzie w czterech wersjach wyposażeniowych: Access, Active, Allure oraz GT .
Źródło: Peugeot