Nie będzie więcej sportowych peugeotów. Linia PSE bez kontynuacji

Marka, która odniosła wiele sukcesów w motorsporcie i dała światu jednego z najlepszych hot hatchy w historii, nie planuje rozwijać sportowych modeli. Priorytetem jest obecnie elektryfikacja.

Peugeot 508 PSEPeugeot 508 PSE
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński

W gamie Peugeota już od kilku dobrych lat nie znajdziecie stricte sportowych modeli. Schedę po 208 GTi, 308 GTi czy RCZ przejął kontrowersyjny 508 PSE - 360-konny plug-in stworzony przez Peugeot Sport Engineered.

Samochód okazał się jednak bardzo niszowy. Wysoka cena oraz niezbyt sportowy charakter (mimo sporej mocy) odrzuciły klientów. Wygląda na to, że mocne hybrydy z wtyczką nie są tym, czego oczekiwali fani marki. Nic więc dziwnego, że Peugeot nie zamierza kontynuować linii PSE.

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będzie innych modeli sygnowanych przez Peugeot Sport Engineered, a linia najprawdopodobniej zniknie wraz z wycofaniem 508 PSE - wynika z wywiadu przeprowadzonego z szefową marki, Lindą Jackson przez magazyn "CarThrottle".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

"Myśleliśmy o tym, ale do gry weszła priorytetyzacja. Wszystko rozbija się o elektryfikację. Jeszcze przed końcem tego roku każdy Peugeot w gamie ma być dostępny z elektrycznym napędem i to będzie priorytetem" - wyjaśniła Jackson.

Jednocześnie jednak marka nie porzuca swojej działalności w świecie motorsportu, kontynuując program rozwojowy w wyścigach długodystansowych WEC.

"To świetny sposób, by o Peugeocie mówiono na całym świecie i laboratorium, w którym możesz testować różne rozwiązania. Możemy rozwijać zawieszenia, napędy czy aerodynamikę" - powiedziała szefowa marki. Na razie jednak nic nie wskazuje, aby miało się to przełożyć na emocjonujące korzyści dla zwykłych klientów.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?