Nie będzie więcej sportowych peugeotów. Linia PSE bez kontynuacji

Marka, która odniosła wiele sukcesów w motorsporcie i dała światu jednego z najlepszych hot hatchy w historii, nie planuje rozwijać sportowych modeli. Priorytetem jest obecnie elektryfikacja.

Peugeot 508 PSEPeugeot 508 PSE
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński

W gamie Peugeota już od kilku dobrych lat nie znajdziecie stricte sportowych modeli. Schedę po 208 GTi, 308 GTi czy RCZ przejął kontrowersyjny 508 PSE - 360-konny plug-in stworzony przez Peugeot Sport Engineered.

Samochód okazał się jednak bardzo niszowy. Wysoka cena oraz niezbyt sportowy charakter (mimo sporej mocy) odrzuciły klientów. Wygląda na to, że mocne hybrydy z wtyczką nie są tym, czego oczekiwali fani marki. Nic więc dziwnego, że Peugeot nie zamierza kontynuować linii PSE.

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będzie innych modeli sygnowanych przez Peugeot Sport Engineered, a linia najprawdopodobniej zniknie wraz z wycofaniem 508 PSE - wynika z wywiadu przeprowadzonego z szefową marki, Lindą Jackson przez magazyn "CarThrottle".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

"Myśleliśmy o tym, ale do gry weszła priorytetyzacja. Wszystko rozbija się o elektryfikację. Jeszcze przed końcem tego roku każdy Peugeot w gamie ma być dostępny z elektrycznym napędem i to będzie priorytetem" - wyjaśniła Jackson.

Jednocześnie jednak marka nie porzuca swojej działalności w świecie motorsportu, kontynuując program rozwojowy w wyścigach długodystansowych WEC.

"To świetny sposób, by o Peugeocie mówiono na całym świecie i laboratorium, w którym możesz testować różne rozwiązania. Możemy rozwijać zawieszenia, napędy czy aerodynamikę" - powiedziała szefowa marki. Na razie jednak nic nie wskazuje, aby miało się to przełożyć na emocjonujące korzyści dla zwykłych klientów.

Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥