Nie będzie więcej sportowych peugeotów. Linia PSE bez kontynuacji

Marka, która odniosła wiele sukcesów w motorsporcie i dała światu jednego z najlepszych hot hatchy w historii, nie planuje rozwijać sportowych modeli. Priorytetem jest obecnie elektryfikacja.

Peugeot 508 PSEPeugeot 508 PSE
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński

W gamie Peugeota już od kilku dobrych lat nie znajdziecie stricte sportowych modeli. Schedę po 208 GTi, 308 GTi czy RCZ przejął kontrowersyjny 508 PSE - 360-konny plug-in stworzony przez Peugeot Sport Engineered.

Samochód okazał się jednak bardzo niszowy. Wysoka cena oraz niezbyt sportowy charakter (mimo sporej mocy) odrzuciły klientów. Wygląda na to, że mocne hybrydy z wtyczką nie są tym, czego oczekiwali fani marki. Nic więc dziwnego, że Peugeot nie zamierza kontynuować linii PSE.

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będzie innych modeli sygnowanych przez Peugeot Sport Engineered, a linia najprawdopodobniej zniknie wraz z wycofaniem 508 PSE - wynika z wywiadu przeprowadzonego z szefową marki, Lindą Jackson przez magazyn "CarThrottle".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

"Myśleliśmy o tym, ale do gry weszła priorytetyzacja. Wszystko rozbija się o elektryfikację. Jeszcze przed końcem tego roku każdy Peugeot w gamie ma być dostępny z elektrycznym napędem i to będzie priorytetem" - wyjaśniła Jackson.

Jednocześnie jednak marka nie porzuca swojej działalności w świecie motorsportu, kontynuując program rozwojowy w wyścigach długodystansowych WEC.

"To świetny sposób, by o Peugeocie mówiono na całym świecie i laboratorium, w którym możesz testować różne rozwiązania. Możemy rozwijać zawieszenia, napędy czy aerodynamikę" - powiedziała szefowa marki. Na razie jednak nic nie wskazuje, aby miało się to przełożyć na emocjonujące korzyści dla zwykłych klientów.

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania