Peugeot 508 zyskał nową twarz, ale gama silników rozczarowuje

Po blisko pięciu latach od rynkowej premiery Peugeot zdecydował się odświeżyć swój flagowy model. 508 w końcu zyskało nowe logo oraz mocno przeprojektowany przód. Zmieniły się też oczywiście multimedia.

Peugeot 508 (2024)Peugeot 508 (2024)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Aleksander Ruciński

"Nowego" Peugeota 508 poznacie przede wszystkim po zmienionej atrapie chłodnicy z ciekawym efektem zanikania rozszerzającym się na boki. Całkowicie nowe są też matrycowe reflektory, które od teraz będą standardem w każdej wersji. Łączą się z pięknymi LED-ami do jazdy dziennej w postaci pionowych pasków. Te zastąpiły dotychczasowe "kły".

Z tyłu natomiast dzieje się zauważalnie mniej. W oczy rzuca się jednak ciemny napis Peugeot biegnący przez całą szerokość czarnej listwy. Nieco przyciemnione wydają się także lampy.

Kabina już w dniu premiery była wyjątkowo nowoczesna, więc drastyczne zmiany nie okazały się konieczne. Peugeot ograniczył się do zmiany niektórych materiałów, nowych multimediów czy 12-calowych cyfrowych zegarów. Zniknął też wybierak zmiany biegów, który ustąpił miejsca dyskretnemu przełącznikowi. Mimo upływu lat kabina 508 wciąż wygląda świetnie.

Peugeot 508
Peugeot 508 © Materiały prasowe | Peugeot

Szkoda, że tak samo świetna nie jest gama silników. Klienci chętni na jednostki spalinowe mają do wyboru diesla 1.5 HDi 130 KM lub benzyniaka 1.2 PureTech o tej samej mocy. Co ciekawe, Peugeot nie zdecydował się na zastosowanie nowszej wersji silnika wspomaganej miękką hybrydą. Ta debiutowała niedawno po maskami 3008 i 5008.

Francuzi zdecydowanie bardziej stawiają na hybrydy plug-in - słabsza ma 225 KM mocy a mocniejsza aż 360 i napęd na cztery koła. Zarezerwowana jest oczywiście dla sportowego wydania PSE - w tej kwestii nic się nie zmieniło.

Peugeot na razie nie opublikował cen odświeżonego 508. Można jednak podejrzewać, że auto będzie droższe niż dotychczas.

  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
[1/26] Peugeot 508 (2024) Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Peugeot
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne