Peugeot 508 zyskał nową twarz, ale gama silników rozczarowuje

Po blisko pięciu latach od rynkowej premiery Peugeot zdecydował się odświeżyć swój flagowy model. 508 w końcu zyskało nowe logo oraz mocno przeprojektowany przód. Zmieniły się też oczywiście multimedia.

Peugeot 508 (2024)Peugeot 508 (2024)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Aleksander Ruciński

"Nowego" Peugeota 508 poznacie przede wszystkim po zmienionej atrapie chłodnicy z ciekawym efektem zanikania rozszerzającym się na boki. Całkowicie nowe są też matrycowe reflektory, które od teraz będą standardem w każdej wersji. Łączą się z pięknymi LED-ami do jazdy dziennej w postaci pionowych pasków. Te zastąpiły dotychczasowe "kły".

Z tyłu natomiast dzieje się zauważalnie mniej. W oczy rzuca się jednak ciemny napis Peugeot biegnący przez całą szerokość czarnej listwy. Nieco przyciemnione wydają się także lampy.

Kabina już w dniu premiery była wyjątkowo nowoczesna, więc drastyczne zmiany nie okazały się konieczne. Peugeot ograniczył się do zmiany niektórych materiałów, nowych multimediów czy 12-calowych cyfrowych zegarów. Zniknął też wybierak zmiany biegów, który ustąpił miejsca dyskretnemu przełącznikowi. Mimo upływu lat kabina 508 wciąż wygląda świetnie.

Peugeot 508
Peugeot 508 © Materiały prasowe | Peugeot

Szkoda, że tak samo świetna nie jest gama silników. Klienci chętni na jednostki spalinowe mają do wyboru diesla 1.5 HDi 130 KM lub benzyniaka 1.2 PureTech o tej samej mocy. Co ciekawe, Peugeot nie zdecydował się na zastosowanie nowszej wersji silnika wspomaganej miękką hybrydą. Ta debiutowała niedawno po maskami 3008 i 5008.

Francuzi zdecydowanie bardziej stawiają na hybrydy plug-in - słabsza ma 225 KM mocy a mocniejsza aż 360 i napęd na cztery koła. Zarezerwowana jest oczywiście dla sportowego wydania PSE - w tej kwestii nic się nie zmieniło.

Peugeot na razie nie opublikował cen odświeżonego 508. Można jednak podejrzewać, że auto będzie droższe niż dotychczas.

  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
  • Peugeot 508 (2024)
[1/26] Peugeot 508 (2024) Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Peugeot

Wybrane dla Ciebie

Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem