Palą mniej, niż obiecuje producent. Te auta zaskoczą kierowców

W czasach, gdy paliwo powoli drożeje, a na 5,19 zł/l na stacjach nie ma co czekać, ekonomiczne auto może być na wagę złota. Oto lista samochodów, które w rzeczywistym brytyjskim teście spaliły mniej, niż wynika to z katalogowych danych.

Tankowanie benzyny. Stacja paliwTankowanie benzyny. Stacja paliw
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik

Katalogowe spalanie samochodów sprawdzane jest według ustalonego algorytmu, realizowanego w porównywalnych, laboratoryjnych warunkach. Dzięki temu wyniki są porównywalne, ale zwykle różne od tego, co udaje się osiągnąć w codziennej jeździe. Oczywiście zazwyczaj różnica jest na niekorzyść kierowcy. Od tej reguły zdarzają się jednak wyjątki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW 5 vs Mercedes E - tak konkuruje premium

Brytyjski "What Car?" opublikował listę modeli, które w prowadzonym przez wydawnictwo teście realnego spalania spisały się lepie,j niż wynika to z danych katalogowych. Oto wyróżnione modele:

  • Škoda Kodiaq vRS (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 5,0 l/100 km; o 42,9 proc. mniej niż katalogowo;
  • Citroën C3 1.2 PureTech 83 (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 4,6 l/100 km; o 19,2 proc. mniej niż katalogowo;
  • Ford Ranger 2.0 Ecoblue (diesel) - rzeczywiste spalanie: 6,4 l/100 km; o 18,9 proc. mniej niż katalogowo;
  • Ford Ranger Raptor 3.0 Ecoboost (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 9,8 l/100 km; o 17,1 proc. mniej niż katalogowo;
  • Isuzu D-Max 1.9 (diesel) - rzeczywiste spalanie: 6,7 l/100 km; o 14,7 proc. mniej niż katalogowo;
  • Volkswagen Amarok 2.0 (diesel) - rzeczywiste spalanie: 6,4 l/100 km; o 11,9 proc. mniej niż katalogowo;
  • Volkswagen Up 1.0, 60 KM (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 4,2 l/100 km; o 10,5 proc. mniej niż katalogowo;
  • Mazda MX-5 2.0 (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 5,2 l/100 km; o 10,3 proc. mniej niż katalogowo;
  • Dacia Duster 1.3 TCe 130 (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 5,4 l/100 km; o 10,1 proc. mniej niż katalogowo.

Pomiar tzw. rzeczywistego spalania w przypadku "What Car?" oznacza badanie laboratoryjne, ale o scenariuszu bardziej zbliżonym do tego, w jaki sposób na co dzień używa się samochodów, niż w przypadku oficjalnego cyklu WLTP.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯