Palą mniej, niż obiecuje producent. Te auta zaskoczą kierowców

W czasach, gdy paliwo powoli drożeje, a na 5,19 zł/l na stacjach nie ma co czekać, ekonomiczne auto może być na wagę złota. Oto lista samochodów, które w rzeczywistym brytyjskim teście spaliły mniej, niż wynika to z katalogowych danych.

Tankowanie benzyny. Stacja paliwTankowanie benzyny. Stacja paliw
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik

Katalogowe spalanie samochodów sprawdzane jest według ustalonego algorytmu, realizowanego w porównywalnych, laboratoryjnych warunkach. Dzięki temu wyniki są porównywalne, ale zwykle różne od tego, co udaje się osiągnąć w codziennej jeździe. Oczywiście zazwyczaj różnica jest na niekorzyść kierowcy. Od tej reguły zdarzają się jednak wyjątki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW 5 vs Mercedes E - tak konkuruje premium

Brytyjski "What Car?" opublikował listę modeli, które w prowadzonym przez wydawnictwo teście realnego spalania spisały się lepie,j niż wynika to z danych katalogowych. Oto wyróżnione modele:

  • Škoda Kodiaq vRS (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 5,0 l/100 km; o 42,9 proc. mniej niż katalogowo;
  • Citroën C3 1.2 PureTech 83 (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 4,6 l/100 km; o 19,2 proc. mniej niż katalogowo;
  • Ford Ranger 2.0 Ecoblue (diesel) - rzeczywiste spalanie: 6,4 l/100 km; o 18,9 proc. mniej niż katalogowo;
  • Ford Ranger Raptor 3.0 Ecoboost (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 9,8 l/100 km; o 17,1 proc. mniej niż katalogowo;
  • Isuzu D-Max 1.9 (diesel) - rzeczywiste spalanie: 6,7 l/100 km; o 14,7 proc. mniej niż katalogowo;
  • Volkswagen Amarok 2.0 (diesel) - rzeczywiste spalanie: 6,4 l/100 km; o 11,9 proc. mniej niż katalogowo;
  • Volkswagen Up 1.0, 60 KM (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 4,2 l/100 km; o 10,5 proc. mniej niż katalogowo;
  • Mazda MX-5 2.0 (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 5,2 l/100 km; o 10,3 proc. mniej niż katalogowo;
  • Dacia Duster 1.3 TCe 130 (benzyna) - rzeczywiste spalanie: 5,4 l/100 km; o 10,1 proc. mniej niż katalogowo.

Pomiar tzw. rzeczywistego spalania w przypadku "What Car?" oznacza badanie laboratoryjne, ale o scenariuszu bardziej zbliżonym do tego, w jaki sposób na co dzień używa się samochodów, niż w przypadku oficjalnego cyklu WLTP.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach