Oto nowa Honda HR-V. Ma magiczne siedzenia i napęd z Jazza (tylko mocniejszy)

Honda HR-V doczekała się kolejnej generacji, która bardzo, ale to bardzo różni się od poprzednika. Japończycy postawili na specyficzny napęd hybrydowy oraz rozwiązania znane z modelu Jazz. To bardzo dobra wiadomość.

Oto oficjalne zdjęcia dostarczone przez Hondę. Podobno gdzieś tam w oddali widać nową HR-V.Oto oficjalne zdjęcia dostarczone przez Hondę. Podobno gdzieś tam w oddali widać nową HR-V.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Ma taką samą szerokość i długość, ale to zupełnie nowe auto – wystarczy tylko rzucić na nie okiem. HR-V wyróżnia się pełnym oświetleniem LED oraz tylnymi światłami rozciągniętymi na całą szerokość pojazdu (to najwyraźniej nowy trend w branży). Prześwit zwiększono zaledwie o 10 mm, dalej nie jest to pojazd na terenowe przeprawy, a dach obniżono o 20 mm. Podczas prezentacji padło słowo "coupe", ale to – powiedzmy – żart ze strony Japończyków.

Płyta podłogowa nowej HR-V zadebiutowała już wcześniej w Jazzie, co oznacza, że fotel kierowcy umieszczono 10 mm wyżej, głównie dzięki zamontowaniu baku paliwa pod podłogą. To również pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni na nogi pasażerów z tyłu, ale i zaoferowanie magicznych siedzeń Hondy (podnosi się również siedzisko), które są jednym z najlepszych pomysłów na poprawę ergonomii na rynku.

Elementy układu hybrydowego znajdują się pod bagażnikiem. Honda HR-V będzie oferowana z jednym układem napędowym, również przeniesionym z Hondy Jazz, choć zauważalnie mocniejszym. To bardzo dobra wiadomość, ponieważ w tym samochodzie był on wyjątkowo oszczędny i dynamiczny.

Benzynowy silnik o pojemności 1,5 l służy w większości scenariuszy za generator prądu, a koła napędzane są przez jednostkę elektryczną mającą 131 KM. Tylko w jednym wypadku motor spalinowy przekazuje moc na koła bezpośrednio – na autostradzie.

Ceny nowej Hondy HR-V nie są znane, ale ostatnie kroki polskiego importera wskazują, że tanio nie będzie. Już Jazz – auto przecież mniejsze i inaczej pozycjonowane – to koszt ok. 100 tys. zł. Dilerzy prawdopodobnie będą chronić się finansowaniem, ale czy to w przypadku konserwatywnych klientów Hondy się uda? O tym przekonamy się w najbliższych miesiącach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇